«Київський тиждень критики» пройде в київському кінотеатрі «Жовтень» з 26 жовтня по 1 листопада. Це кінофестиваль, фільми для якого обирають українські кінокритики. Серед іншого у межах фесту, організованого дистриб’ютором «Артхаус Трафік», відбудеться українська прем’єра нового фільму Ларса фон Трієра «Будинок, який побудував Джек». Утім, переглянути на «Тижні» варто не тільки цей фільм.

«Будинок, який побудував Джек»

The House That Jack Built

Трейлер фільму «Будинок, який побудував Джек»

Новий фільм Ларса фон Трієра

«Будинок, який побудував Джек» – перший за п’ять років фільм автора «Доґвіля» і «Меланхолії» Ларса фон Трієра. Після розвідки у тему сексу в «Німфоманці» режисер переходить до ще більш відвертої теми – жорстокості. У центрі історії персонаж Метта Діллона («Дещо про Мері»), який поступово стає серійним маніяком. Серед його жертв – Ума Турман («Убити Білла») та Райлі Кіо («Удача Лохана»). «Фільм данського провокатора Ларса фон Трієра є саме тим фільмом, який вас збентежить, виб’є з колії, примусить думати про те, про що, може, ви ніколи і не хотіли думати – про відповідальність», – коментує кінокритик Ярослав Підгора-Гвяздовський.


Прем’єра в Україні: 4 грудня

сеанси на фестивалі: 28 жовтня (10:00, 19:30)

«Щасливий Лазар»

Lazzaro Felice

Трейлер фільму «Щасливий Лазар»

Призер Каннського кінофестивалю

Аліче Рорвахер – улюблениця Каннського кінофестивалю. Прем’єри двох попередніх фільмів 35-річної італійської режисерки відбувалися у Каннах, за новий же фільм авторка отримала тут нагороду за найкращий сценарій. «Закинута італійська провінція, декілька родин безкоштовно працюють на підлу маркізу де Луна, яка володіє тютюновою плантацією. Лазар – молодий хлопець, втілення невинності, здається, останньої в цьому цинічному світі – допомагає синові маркізи імітувати його викрадення, що призводить до неочікуваного повороту подій», – описує кінокритикиня Дарія Бадьйор.


сеанси на фестивалі: 26 жовтня (11:00, 19:30)

«Попіл – найчистіший білий»

JIANG HU ER NV

Трейлер фільму «Попіл – найчистіший білий»

Китайський фільм з конкурсу Каннського кінофестивалю

Режисер Цзя Чжанке знімає сучасний Китай без зайвих прикрас. У фільмі «Попіл – найчистіший білий» він розповідає історію кохання бандита і танцівниці, яка проходить через випробування в’язницею. «Закони та суди в цьому світі неспроможні, тому найшляхетнішим борцям доводиться самостійно підтримувати правопорядок», – коментує кінокритикиня Наталія Серебрякова.


сеанси на фестивалі: 29 жовтня (10:00, 19:30)

«На межі світів»

Grans

Трейлер фільму «На межі світів»

Тролі на кордоні

Що, якби в сучасному світі жили тролі зі скандинавської міфології? Відзначений премією Каннського кінофестивалю фільм «На межі світів» використовує цю зав’язку для розповіді актуальної історії про упередження та дискримінацію у сучасному світі. «Звернення до мотивів скандинавських легенд дає змогу показати, що тривоги, які володіють аудиторією останніх випусків новин з їх репортажами про теракти і кримінальною хронікою, дуже схожі зі страхами тих, хто колись збирався у вогнищ послухати історії про відьом і тролів», – коментує кінокритик Олександр Гусєв.


сеанси на фестивалі: 27 жовтня (10:00, 19:30)

«Менді»

Mandy

Трейлер фільму «Менді»

Ніколас Кейдж у крові

Дружину лісоруба жорстоко вбивають релігійні фанатики, лісоруб настільки ж жорстоко їм мстить. Завдяки свідомій ставці на треш і повній віддачі актора Ніколаса Кейджа «Менді» став хітом американського кінофестивалю «Санденс». «Психотропний горор Паноса Косматоса – диверсія проти тиранії досконалості сучасного кіно, яка перетворює унікальність глядацького експіріенсу на набір зі швидкорозчинних характеристик якості продукту», – коментує кінокритик Сергій Ксаверов.


сеанси на фестивалі: 31 жовтня (10:00, 19:30)

«Діамантіно»

Diamantino

Трейлер фільму «Діамантіно»

Кріштіану Роналду під мікроскопом

Діамантіно – головна зірка португальського футболу, у нього мільйонні рекламні контракти і мільйони прихильників по всьому світу. У центрі сатиричної історії, у якій, здається, і не приховують натяків на Кріштіану Роналду – не так спорт, як культ особистості та популярність у глобалізованому світі. «Після невдалого чемпіонату світу все життя Діамантіно йде шкереберть – сестри хочуть продати його для клонування вченим, країна от-от вийде з Євросоюзу, а єдина втіха, всиновлений біженець, виявляється не тим, ким він є. І це все – лише початок дивовижної Одіссеї сучасним світом, що, здається, вже давно з’їхав з глузду», – коментує кінокритик Станіслав Битюцький.


сеанси на фестивалі: 1 листопада (10:00, 19:30)

«Комахи»

Hmyz

Трейлер фільму «Діамантіно»

Чехія, комахи, Кафка

84-річний чеський режисер Ян Шванкмайєр усе життя знімає сюрреалістичні сюжети, часто використовуючи техніку анімації. За словами режисера, «Комахи» – його останній фільм. У ньому Шванкмайєр знову порушує четверту стіну і проводить мета-експерименти: формальну екранізацію твору братів Чапек він знімає як репетиції акторів. «Жоден з нас не втече від своєї долі, від гри фантазії та реальності й від власного божевілля, але якщо проживати цю пригоду з іронією, буде трохи легше», – коментує кінокритикиня Надія Заварова.


сеанси на фестивалі: 30 жовтня (10:00, 19:30)

«Арсенал»

Уривок фільму «Арсенал»

Класика Олександра Довженка

Окрім міжнародної програми, у межах «Київського тижня критики» проведуть ретроспективу українських фільмів. Зокрема – другу частину української трилогії Олександра Довженка «Арсенал». «В «Арсеналі» розкривається весь драматизм цивілізаційного вибору України в ХХ столітті. Довженко власною біографією втілив національну долю: УНРівський вояк і більшовицький пророк в одній особі. Весь розпач національної поразки він висловив в «Арсеналі», фільмі екстремально жорсткому, убивчому, лаконічному й промовистому водночас», – коментує кінокритик Іван Козленко.


сеанс на фестивалі: 1 листопада (13:00)

«Астенічний синдром»

Уривок фільму «Астенічний синдром»

Пам’яті Кіри Муратової

Цього року з життя пішла українська режисерка Кіра Муратова. У межах ретроспективи українського кіно «Київського тижня критики» покажуть один із найбільш відомих фільмів одеситки «Астенічний синдром». «Фільм складається з двох новел. Героїна першої – жінка, яка нещодавно поховала свого чоловіка та перебуває в стані депресії, що іноді переходить в агресію. Герой другої новели – шкільний учитель, у якого в результаті пережитих особистих і службових неприємностей з’являється астенічний синдром: він засинає в незручних ситуаціях», – коментує кінокритикиня Наталія Серебрякова.


сеанс на фестивалі: 28 жовтня (13:30)

«Сьома печатка»

Det sjunde inseglet

Трейлер фільму «Сьома печатка»

Ретроспектива Інґмара Берґмана

«Берґман: 100» – це ретроспектива фільмів Інґмара Берґмана до сотої річниці з дня народження шведського режисера. Серед іншого у межах програми покажуть стрічки «Сьома печатка», «Персона», «Фанні та Олександр», «Шепіт і крик», «Літо з Монікою» та «Година вовка». «Оповідь про лицаря, який повертається з війни в охоплену чумою країну та зустрічає Смерть, з якою грає в шахи за своє життя, може прочитуватись по-різному: як рефлексія на стан Європи після Другої світової або ж як власні спроби Берґмана розібратись зі своїми непростими стосунками з богом», – коментує фільм «Сьома печатка» кінокритикиня Дарія Бадьйор.


сеанс на фестивалі: 28 жовтня (16:30)

Обкладинка: «Артхаус Трафік»