ГідГанс Ціммер, Клод Моне та Камбербатч у ролі Гамлета: на що, крім фільмів, ходити в кінотеатри
Концерт Ганса Ціммера у Празі, а також фільми про Клода Моне та Мікеланджело: альтернатива кіно у березні
Кінотеатри стають справжнім альтернативним центром сучасного мистецтва: у них можна побачити і найкращі театральні постановки, і найбільших зірок опери та балету, поринути у світ великих митців і скарбів архітектури. Спеціально для The Village Україна #KyivMusicFilm продовжує розповідати, які незвичайні стрічки можна подивитися в українських кінотеатрах у березні.
Лондонська королівська опера. «Тоска»
7 та 6 березня
«Тоска» – одна з найбільш захопливих опер, що з перших акордів переносить нас у світ, в якому панують політична нестабільність і повсякчасне відчуття загрози. Вистава Джонатана Кента відтворює на сцені небезпечну атмосферу Рима в 1800 році. Шеф поліції Скарпіа, один з найпідступніших лиходіїв опери, безжально переслідує та катує ворогів держави. Драматична опера Пуччіні мала великий успіх на прем’єрі в 1900 році й до сьогодні залишається однією з найбільш репертуарних. Зважаючи на такий захопливий сюжет і чудову музику, інакше й бути не могло.
Кіноконцерт «Ганс Ціммер – наживо у Празі»
9 березня
Один з найбільш популярних композиторів Голлівуду, лауреат премії «Оскар», «Золотий глобус» та «Греммі» Ганс Ціммер дав концерт у Празі на О2 Арені. Цей виступ отримав справжнє схвалення критиків: арена в Празі була повністю заповнена, а сам Ганс постав перед публікою разом із ще 72 музикантами: повним хором, симфонічним оркестром і його власним, ретельно відібраним гуртом, серед яких – Джоні Марі (The Smith) та інші. Від «Піратів Карибського моря» і «Мадагаскару» до фільмів «Інтерстеллар», «Дюнкерк» і «Блейд Раннер» – Ганс доклав руку найбільш успішних фільмів останніх трьох десятків років. Цей фільм – можливість подивитися на маестро в найкращому ракурсі, з карколомним світловим шоу, графікою та ультрасучасним звуком.
Exhibition on Screen «Мікеланджело: Любов і Смерть»
11 березня
Один з найважливіших художників епохи Відродження – а можливо, і всіх часів – стане об’єктом нової масштабної виставки в Національній галереї. Автор визначних шедеврів світової культури (Сікстинської капели, статуї Давида і «Манчестерської Мадонни») був і живописцем, і скульптором, і архітектором.
Новий фільм про пристрасного та яскравого творця досліджує історію творчості Мікеланджело і намагається створити максимально повний і правдивий портрет великого художника.
«Гамлет: Камбербатч»
13 березня
Номінант на премію «Оскар» Бенедикт Камбербатч (серіал BBC «Шерлок», фільм «Гра в імітацію», вистава «Франкенштейн» Денні Бойла) виконає головну роль у безсмертній трагедії Вільяма Шекспіра.
Королівська родина руйнується: король убитий, його підступний брат зійшов на трон. Принц Гамлет, упавши в розпач, змушений мстити за смерть свого батька – і ситуація при дворі ставить під загрозу не тільки безпеку всієї країни, а й глузд принца.
«Боттічеллі: Інферно»
14 березня
Розкрий загадки на «Мапі пекла» Данте та секрети найбільш бунтівного художника Ренесансу: чому «Інферно» Сандро Боттічеллі залишилася незавершеною, як була загублена та як повернена до життя. Ця стрічка – захоплива історія, яка розкриває несподівану, темну сторону художника, відомого такими спокійними та ідеалістичними роботами, як «Народження Венери» і «Весна». Спеціально для фільму картину Боттічеллі просканували сучасним потужним сканером, який дав змогу побачити безліч деталей, раніше прихованих від неозброєного погляду.
«Я, Клод Моне»
18 березня
Завдяки власним словам Клод Моне – улюблений у всьому світі художник, відкриється шанувальникам творчості з нового боку. Спираючись на листи та інші особисті записи, фільм-виставка Філа Грабскі створює новий портрет художника, який не тільки поклав початок імпресіонізму, а й став одним з найвпливовіших митців XIX і XX ст. Життя самого Моне – це історія про те, як автор залитих сонцем полотен страждав від самотності, депресії, але знайшов порятунок у творчості.
«Жінка, не варта уваги»
20 березня
Володарка премії Лоуренса Олів’є Ів Бест («Місяць для пасинків долі», «Гедда Габлер») і номінантка на премію BAFTA Енн Рейд («Останнє танго в Галіфаксі») виконують головні ролі в класичній постановці п’єси Оскара Вайльда, яка відкриває cезон Оскара Вайльда в кіно театральної компанії Classis Spring, нової трупи Домініка Дромгула, колишнього художнього керівника театру «Глобус».
Сміливий сплав дотепної комедії моралі та ібсенівської драми, вперше поставлений на театральній сцені в 1893 році, сигналізував про появу нового впевненого голосу в хорі театральних драматургів, висловлювання якого не тільки задовольнили тодішню консервативну публіку, а й не втрачають актуальності й досі.
«Юлій Цезар: Бен Вішоу»
22 березня
Народ виходить на вулиці, щоб відсвяткувати тріумфальне повернення Цезаря в Рим. Популярність правителя турбує римську знать і проти нього зріє змова; після вбивства Цезаря в Римі розгорається громадянська війна.
Постановка Ніколаса Хайтнера переносить глядача в гущу народних гулянь у Сенат, де відбувається його вбивство, а після – на похорон диктатора, і занурює його в хаос, що розгортається під час поминальних обрядів.
«Сезанн. Портрети життя»
25 березня
Унікальна виставка портретів роботи Поля Сезанна – одна з найбільш обговорюваних подій художнього світу цього року.
Неможливо оцінити мистецтво XX століття, не віддавши належне Полю Сезанну, який зробив свій внесок у його розвиток. З допомогою експертів і кураторів Музею д’Opcе, Національної портретної галереї в Лондоні і Національної художньої галереї у Вашингтоні, а також особистого листування самого художника, цей фільм відкриє глядачам не тільки унікальну виставку, а й світ, можливо, менш відомого з великих постімпресіоністів.
Лондонський королівський балет. «Зимова казка»
28 та 29 березня
Запрошений хореограф Королівського балету Крістофер Вілдон поставив у Ковент-Ґарден свою інтерпретацію шекспірівської п’єси «Зимова казка». Як і «Пригоди Аліси в Країні Чудес», «Зимову казку» зустріли бурхливими оплесками. Ця вистава, з виразними декораціями Боба Кроулі та надзвичайною музикою Джобі Телбота, є шедевром сучасного сюжетного балету.
Текст: Аліка Харченко