ЕкспериментУ прокаті новий фільм Квентіна Тарантіно. Обговорюємо «Одного разу… в Голлівуді» – без спойлерів
Леонардо Дікапріо, Бред Пітт і Марґо Роббі – у передостанньому фільмі автора «Кримінального чтива»
Фільм «Одного разу… в Голлівуді» виходить в український прокат 15 серпня. Це дев’ятий і передостанній фільм Квентіна Тарантіно з Леонардо Дікапріо та Бредом Піттом у головних ролях. Редакція The Village Україна переглянула стрічку заздалегідь з режисером Дмитром Авдєєвим і редакторами профільного видання про кіно Moviegram Анною Шакун та Юрієм Самусенком і ділиться враженнями (без спойлерів!).
Підпишись на THE VILLAGE УКРАЇНА В TELEGRAM – усі головні тексти тут.
Дмитро Авдєєв: А який був хронометраж?
Ярослав Друзюк: Дві години і сорок хвилин.
Діма: Я і не помітив. Хоча зазвичай це для мене проблема – висидіти стільки часу. [сміється] Я дуже задоволений. Раджу переглянути цей фільм усім – на 400-500%.
Ярослав: Один із найкращих режисерів сучасності знімає фільм з найкращими акторами про те, що він любить найбільше – власне кіно і те, який вплив воно має. Ми намагаємося уникати спойлерів, але тут такий випадок, що треба знати якщо не фінал, то історичні передумови і контекст.
Історії як такої Тарантіно більше не потрібно – достатньо цієї трійки
Анна Шакун: Я читала історію Шерон Тейт до фільму, так. Тут йдеться не так про зміну ходу історії, як про те, якими можуть бути випадковості та як вони можуть змінювати все.
Діма: Помста через кіно – це ж улюблений прийом Тарантіно. Якщо Ларс фон Трієр у фільмах закриває дитячі комплекси, то Квентін відіграється на Гітлері і Чарльзі Менсоні. І я думаю, що справді варто ознайомитися з історією перед переглядом. У США це вже давно частина культурного коду, але в Україні навряд чи всі знають про цю подію.
Ярослав: Якщо коротко – є подія, яка шокувала цілу країну і багато в чому змінила історію.
Діма: Цей день називають «днем, коли закінчилися веселі 60-ті».
Ярослав: І якщо для нас це десь далеко, то на Тарантіно вона вплинула безпосередньо – у дитинстві.
Діма: І круто, що він може показати цілу епоху через історії трьох людей.
Ярослав: Тарантіно навіть розповідав в інтерв’ю, що коли виписав трьох головних героїв, то зрозумів, що історії як такої йому більше не потрібно – достатньо цієї трійки.
Діма: Ну й тут він продовжує експерименти зі структурою оповіді, що ми вже бачили не раз – з різними часовими відтинками, знайомством з усіма персонажами одразу та одним із героїв у ролі оповідача.
Юрій Самусенко: Роль якого виконує Курт Рассел – як керівник відділу каскадерів. Можна також згадати, що в Тарантіно свої стосунки з каскадерами, у нього одна зі спеціалісток працює ще з «Убити Білла».
Аня: І тут іронічно все-таки, що дублера Леонардо Дікапріо грає Бред Пітт. [сміється]
Це один великий love letter кінематографу як такому
Юрій: Я хотів запитати, чи не здалося вам, що цей фільм відрізняється від попередніх робіт Тарантіно? Усе-таки це перший фільм, який він знімав без братів Вайнштейнів у ролі продюсерів.
Ярослав: Мені здалося, що це фільм Тарантіно, який найменше був заздалегідь виписаний на сторіборді. Він ніби просто знімав матеріал і не міг зупинитися, а у фінальну версію взяв те, що лягло в основну структуру. Мабуть, тому повністю вирізали персонажів Тіма Рота і Джеймса Марсдена.
Юрій: І він навіть не ділив стрічку на розділи, як раніше.
Діма: І загалом це нетиповий Тарантіно: він більш повільний, бійки і кров тут лише в третьому акті, де це доречно і виправдано. Мені взагалі здалося, що це дуже милий фільм.
Аня: Ще цікаво дивитися на те, як у цій стрічці рефлексують актори. Дікапріо переживає за власну роботу, а Шерон Тейт буквально дивиться на себе в кінотеатрі.
Діма: А ще, коли я дивився цей фільм, то зрозумів, що його треба подивитися саме українцям.
Ярослав: Чому?
Діма: Тому що в нас кіноіндустрія тільки починає розвиватися. Навіть режисери та актори можуть приходити на знімальний майданчик, попередньо не розуміючи, як там усе працює. У них немає інформації про цей бекстейдж, про те, як знімають кіно. У США ж ця культура є вже десятиліттями.
Ярослав: І взагалі це один великий love letter кінематографу як такому. Тільки Тарантіно міг перезняти в межах одного фільму вестерн, спагеті-вестерн і Джеймса Бонда.
Діма: Якщо у нас актори часто підганяють режисера, просять швидше відпрацювати, то тут ми бачимо, що всі розуміють, як влаштовані ці процеси. Треба зачекати – актор іде книжечку почитати.
Я хочу, щоб він знімав постійно
Ярослав: Гаразд, це найкращий фільм Тарантіно чи ні?
Діма: Для мене все одно на першому місці «Кримінальне чтиво». Для мене це був якраз той час, коли фільм на мене міг вплинути найбільше. Ті емоції і той культурний вплив уже не повторити.
Ярослав: Ну й останнє – вірите, що це справді передостанній фільм Тарантіно, як він обіцяв?
Діма: Я хочу, щоб він знімав постійно. Та він казав, що піде писати книги і театральні постановки. Або може зняти серіал. Але мені здається, що в кіно він ще багато чого не сказав.
Ярослав: Людина останні 30 років залишається на вершині, після всіх цих років тепер отримує найбільший бюджет і найбільші касові збори в кар’єрі.
Юрій: Він натякав ще на новий «Стартрек» і третій «Убити Білла».
Ярослав: Але навіть якщо він зніме третього «Білла», то він же сприймає серію як один фільм. А десять стрічок, які пообіцяв зняти – це про оригінальний матеріал.
Аня: Тобто він може зняти ще кілька десятих фільмів. [сміється]