Jamala й Monatik уперше записали спільну пісню та зняли кліп, які присвятили ментальному здоров’ю. Кліп знімали на семи різних локаціях, а режисером став креативний директор «Євробачення-2023» від України Герман Нєнов. Дивіться прем’єру на Віледжі з коментарями від виконавців і режисера кліпу.

Пісня, яку присвятили ментальному здоров’ю

Дописавши частину майбутнього треку «Кличу», Jamala подумала про дует саме з Monatik: «У мене так буває дуже рідко: до цього лише з Андрієм Хливнюком, alyona alyona, Дмитром Шуровим (Pianoбой) і DakhaBrakha. Однак цього разу я переживала, тому що, на мій погляд, пісня не дуже характерна для Діми. Але я покликала його, а він почув і дописав свою частину, яка додала певного руху пісні в цілому. Мені здається, що в нас вийшла класна синергія», – коментує співачка.

«Jamala завітала до мене на студію з неймовірно атмосферною композицією, яку запропонувала виконати в дуеті. Пісня одразу знайшла відгук у моєму серці, і я досить швидко – буквально за два дні – написав свій куплет», – додає Monatik.

Пісню «Кличу» називають «третім диханням» і треком, який може підтримати у важкі хвилини. «Це про той стан, коли тебе переповнює відчуття, що чогось чи когось дуже бракує, і лише одна людина в цьому світі здатна заповнити цю порожнечу. Цією піснею хочеться, ніби магнітом, притягнути до себе цю людину чи відчуття», – описує Monatik.

«Мені здається, що саме у словах пісні «Цю осінь так любити важко» щось є… І коли ти промовиш «Чуєш, кличу, ти прийди» як мантру, ти сам себе ніби за хвостик береш і витягуєш, лікуєш», – каже Jamala.

Кліп, який знімали на семи локаціях

Пісню та кліп присвятили ментальному здоров’ю під час повномасштабної війни, коли багато родин перебувають на відстані чи живуть із втратою, під час постійних обстрілів і відключень світла. З одного боку, це заклик не закриватися в собі й шукати підтримку, а з іншого – навчитися чути прохання про допомогу навіть без слів.

Кліп на пісню Jamala й Monatik знімав режисер і креативний директор «Євробачення-2023» від України Герман Нєнов. Режисер уже працював із Jamala над кліпом до пісні Qirim, який знімали в кар’єрі на Київщині. Цей кліп називають «найдовшим в історії української музики».

Зйомка кліпу тривала добу на семи різних локаціях. Наприклад, звалище показує моральний стан людини, яка може відчувати себе відкинутою суспільством і самотньою, розповідає Віледжу режисер кліпу Герман Нєнов. Самотність під спалахами фотокамер, а також ілюзію щастя, успіху та досконалості уособлює локація знімального майданчика, додає Нєнов.

За задумом, головні герої історії – дівчина й хлопець – це два полюси суспільства. Вона – успішна, прийнята світом, але за її бездоганним образом прихована глибока самотність. Він – відлюдник, якого не приймають ні близькі, ні суспільство. Протягом кліпу герої проходять випробування та знаходять сили впоратися з власними емоціями. У фіналі вони наважуються звернутися до тих, кого раніше боялися або соромилися покликати на допомогу.

Як підтримують себе Jamala і Monatik

Jamala зізнається Віледжу: їй не завжди вдається підтримувати саму себе в моменти розчарування, розпачу чи суму. «Іноді все ж потрібно дозволити собі поплакати, побути сумною… Людина така істота, якій постійно буде всього «мало», але, мені здається, бути вдячним і цінувати те, що ми маємо, це важливо. Прокинулася сьогодні зранку – «дякую», займаєшся своєю улюбленою справою, написала пісню – узагалі фантастика».

Monatik каже, що знайшов медитацію в малюванні. Перші картини почав створювати під звуки ППО, коли родина була за кордоном, а він залишався в Києві. «Я уявляю мозок як магістраль, а думки – як автомобілі. Коли світлофор ламається, машини починають рухатися хаотично, створюючи затори. Але коли я малюю, ці світлофори ніби оживають: рух стає впорядкованим, спокійним. Ба більше, «пасажири» в цих автомобілях також змінюються – вони перестають поспішати, починають насолоджуватися моментом, проводять час по-домашньому. Так само і з думками: під час малювання вони ніби відпочивають, знаходять гармонію. Це мене дуже заспокоює й врівноважує».