ПодорожіЯ подорожую за кордоном потягом
Мандрівник про те, як об’їхати Чехію, Францію та Італію поїздами

Редакція The Village Україна продовжує серію матеріалів про подорожі за кордон на поїзді. Чи це зручно, скільки коштує та лайфхаки – розповідає мандрівник Олексій Мандзій. Він відвідав понад 20 європейських країн, зокрема об’їздив Ісландію автостопом.
Фото: Олексій Мандзій, обкладинка - Jayakumar Ananthan / Unsplash
Підпишись на THE VILLAGE УКРАЇНА В TELEGRAM – лонгріди без новин.

Олексій Мандзій
редактор Inspired, мандрівник
Я відкрив для себе мандрівки поїздами на маршруті Марсель – Париж. Я вперше їхав на поїзді такого типу. Він був двоповерховий і розганявся на 300-340 км/год. Відстань між Марселем та Парижем у близько 800 кілометрів ми здолали за три години. Я був вражений. І це замість того, щоб їхати з Парижа в аеропорт, летіти кілька годин, а потім доїхати з аеропорту в Марсель. Це був досить дорогий квиток – 45 євро, але він був того вартий. Я і до того любив поїзди, але тоді зрозумів, що в Європі – це зовсім інший тип пересування, ніж в Україні.
Переваги
У поїзді більше простору, ніж, наприклад, в автобусі.
Ти менше залежиш від ситуацій на дорозі – заторів, черг на кордоні.
Регулярність швидкісних потягів – раз на годину чи 30 хвилин.
Валізу можна брати, яку захочеш – ніхто не визначатиме розмір твого наплічника, як у WizzAir.

Подорожі
Я об’їздив потягами Францію, Чехію, Австрію, північ Італії. У Чехії була можливість купити тижневий єдиний квиток, який коштував якісь смішні гроші – 400 крон (близько 500 гривень – ред.). Там немає нічних поїздів, більшість – це сидячі електрички, без фіксованого місця. Можна вийти на наступній зупинці, можна на кінцевій – ти обираєш сам. Однак, вони там ходять не дуже регулярно. Це нормально, коли в Чехії потяг затримується на 30-40 хвилин. Зазвичай з початкової станції він вирушає нормально, а далі починаються якісь «коломийки».
Також ми об’їздили на потягах північ Італії. Саме північчю було зручно пересуватися, бо на півдні не така розвинена транспортна система потягів. З цікавого: в Італії ти купуєш не квиток на конкретний напрямок, а просто квиток, який дійсний 12 годин. Його треба компостувати на пероні. Якщо контроль буде – перевірять, чи закомпостували ви квиток. Але я знаю туристів, які цього не робили і каталися півдня, не натрапляючи на перевірку.



Лайфхаки
Квитки на потяг краще купувати завчасно, бо інколи каси закриваються рано – о 17-18 годині. Якщо сідаєш на потяг без квитка і тебе зупиняє перевірка – штраф приблизно 40 євро. У деяких потягах є можливість придбати квиток уже в самому вагоні, але це радше виняток із правила.
Для пошуку квитків на потяги, автобуси і літак є сайт GoEuro – це допоможе зорієнтуватися в темі, але не детально розібратися. Доводиться все одно заходити на сайт залізниці країни, у якій подорожуєш. Там можна переглядати маршрути з пересадками. До того ж квиток з пересадками схожий на авіаквиток – враховують час на пересадку чи очікування, колію, на яку треба перейти.
