Камера спостереженняКамера спостереження: Крим на фото Кирила Коваленка
«Крим як тиха заводь, у якій нічого не змінюється, окрім пір року»
Кирило Коваленко – фотограф з міста Помічна Кіровоградської області. Протягом останніх п’яти років проживає у Львові. До того жив у Криму й Одесі. Фотографією професійно займається з 2013 року, до цього – живописом. Працював у жанрі документальної й стритфотографії, експериментував з іншими жанрами. Учасник близько 20 художніх виставок, зокрема закордонних. У 2016 році робота фотографа стала фіналістом фестивалю Ariano International Film Festival в Італії. Отримав перше місце в Національній премії «Фотограф Року-2014» у номінації «Художня фотографія».
«Коли відкрив для себе, що фотографія може бути художньою, вирішив спробувати. Спочатку думав про фото як про замінник живопису для візуальних досліджень, хоч мої навички й уміння наближалися до нуля. Потрібно було довго вчитися. Фотографія – це коли багато думаєш і швидко робиш. А живопис – це коли багато думаєш і потім довго робиш. Згодом я почав приймати фотографію як повноцінну й самодостатню, як по-своєму специфічний інструмент. Й усвідомив, що вибір мій не такий уже й поганий», – розповідає Коваленко.
«Крим – місце, де я прожив тривалий час. На цей період припали мої перші кроки у фотографії. Крим як тиха заводь, у якій нічого не змінюється, окрім пір року. Як монумент або експонат у музеї історії часу, він тисне своїми атрибутами й відхиляє мій погляд від намічених логікою точок. Хороше місце, щоб впасти у безтурботність або відчути себе старим незалежно від віку, навчитися бачити невидиме, задокументувати те, чого немає, але те, що могло б бути, або вже є у свідомості чи думках спостерігачів. В останні роки проживання в Криму почав розуміти, що дивитися там можна тільки в одному «напрямку», саме він і переважає у більшості робіт того періоду».
The Village Україна та спільнота «Українська вулична фотографія» у рубриці «Камера спостереження» розповідає про людей, які знімають місто.