Камера спостереженняСтрит-фото 2018: кадри року групи «Українська вулична фотографія»
Модератори обирають 18 кадрів 18 фотографів за 2018 рік
Група «Українська вулична фотографія» зібрала 18 фотографій від 18 фотографів, які надсилали світлини протягом 2018 року. Для цієї підбірки троє модераторів переглянули близько 1 500 фотографій, опублікованих групою впродовж року (усі кадри вже проходили попередній модераторський відбір і потрапили на сторінки групи). Добірка кадрів виникла «шляхом обговорення та знаходження компромісу».
«Українську вуличну фотографію» створили в травні 2017 року троє ентузіастів – Тарас Бичко, Володимир Петров і Михайло Палінчак. Наразі група зібрала 5 400 учасників з України та українців за кордоном.
«Проходячи вулицями Львова під літнім дощем, я шукав якесь автентичне місце, де б можна було перечекати зливу. Стара наливайка з типовими написами на вікні «Кава Соки Морозиво» привернула мою увагу. Щойно зайшовши у це надзвичайно маленьке приміщення, я ненароком опинився в епіцентрі інтимної бесіди людей, які розпивали горілку. Уся атмосфера мені відчувалась безкрайньо життєвою й абсолютно безпафосною. Зрозумівши, що не вийду звідти без кадру, я замовив коньяк. За півгодини там мені здалось, що емоції й розмови цих двох неодружених, як я зрозумів, людей – це був саме той вияв щирості, який зникає у суспільстві та якого я скрізь шукаю. Дочекавшись моменту, я зробив фотографію й неквапливо допив свою чарку із переконанням, що справжня дружба між чоловіком і жінкою все-таки може існувати».
«Фотографія зроблена на плівку під час прогулянки на одному з новозбудованих дитячих майданчиків Львова. Таких «комунікаційних труб» (як виявилось саме так вони називаються) я ще ніде не зустрічав, тому діти, які грались там, привернули мою увагу. В результаті з’явилась картинка із сюжетом з «Війни світів» Герберта Веллса, саме такі асоціації вона в мене викликає».
«В Києві 1 вересня я знімав фоторепортаж для газети Kyiv Post – про дітей, які пішли в перший клас. Усюди був суцільний хаос із дітей і батьків, вчителів і вихователів, усі ходили коридорами школи і назовні. Я ходив, зазираючи в кожний із чотирьох класів, де було число «1». Я шукав клас, де було б найбільше людей і було б найцікавіше фотографічно. У цій сцені мене зацікавили кульки, і я вирішив затриматись тут. За кілька хвилин мені вдалося впорядкувати хаос в «1-Б» класі».
«Я здалека побачив цього хлопця на набережній у Парижі й був майже впевнений, що не встигну до нього наблизитися, але мені пощастило – він був захоплений читанням книги. Не думаю, що сам він розумів, наскільки добре вписувався в навколишнє середовище».
«Запливи клубу довгожителів, рано-вранці на Дніпрі».
«Знято на телефон у січні 2018 року. Плацкарт Київ-Мінськ. Зробив близько 20 дублів. На останніх кадрах за вікном почали з’являтися ліхтарі. Саме вони дали це драматичне світло на дівчині».
«Я приїхав з друзями в Дрогобич, щоб познімати місто. Прогулювався біля базару і звернув увагу на чоловіка, що рився в мішку. Коли почав знімати, то жінка витягла руку з-за прилавка, щоб скинути попіл із сигарети. Вона налякала голубів, і вони вдало влетіли в кадр. Я люблю такі несподівані результати, коли ти націлений на одне, а тут стається щось ще цікавіше».
«Я знімав репортаж із відкриття виставки художників Микити і Каміль Кравцових. В якийсь момент побачив даму з букетом яскравих кольорів у руках. Вона активно рухалась по залах і потім підійшла до найбільшого полотна. Дуже вдало букет у руці «вписався» в це полотно. Я зробив 2 кадри. Цей мені видався найбільш вдалим, і я його залишив».
«Фото зроблено у Львові в день Святого Антонія в однойменному храмі римо-католицької общини. Охочих сповідатись було настільки багато, що сповідь приймали одночасно декілька священиків прямо у дворі храму, що було незвично. На фотографів ніхто не звертав уваги».
«Я проходила через ярмарок, коли мене зачарували кошики. У цей момент щось клацнуло всередині – світ змінився. Я не пам’ятаю, як зробила знімок. Я пам’ятаю те почуття, як після натискання на кнопку спуска, світ став колишнім».