Редакція Віледжа розповідає про український спортивний YouTube. Ми зібрали для вас найцікавіші шоу про футбол, теніс, бокс, біг і Формулу-1 українською мовою.

Футбол

«Колісник Media»

«Колісник Media» – це один із найбільш популярних аналітичних футбольних YouTube-каналів, який створив футбольний аналітик Андрій Колісник. Він був ведучим каналу, проте «змінив посаду» й став директором футбольного клубу ЛНЗ «Української прем'єр-ліги». Нині канал має іншого ведучого – Еріка Ярошенка, який також веде ще й особистий канал про футбол.

«Трендець»

Це проєкт спортивного порталу Tribuna.com. Тут український журналіст, блогер і футболіст Дмитро Поворознюк розповідає про залаштунки українського футболу й передає його атмосферу. Команда проєкту вирушає на виїзди, розповідає про молоді українські таланти й організовує футбольні челенджі. Канал існує вже сім років.

«Ми почали заходити в роздягальні, робити легший контент, розкривати героїв через великі відео. Ми розповідаємо про талановитих молодих гравців і про маловідомі клуби. Багато відео зробили з-за кордону й про головних зірок», – говорить Дмитро Поворознюк.

За його словами, одним зі знакових проєктів каналу став серіал «Футболіст», який змінив сприйняття футболу й ставлення багатьох футбольних клубів до власних пресслужб, маркетингу та медіа. 

«Футбол – це лайфстайл. Це одне з небагатьох явищ у світі, яке може об'єднати міста та країни. Коли грає твоя збірна чи клуб, то на стадіоні збираються люди різного віку та статі, люди різних політичних і релігійних поглядів. Футбол об'єднує. Футбол розвиває та дає змогу творити. Футбол – це не просто гра з м'ячем», – вважає спортивний журналіст.

YouTube дав можливість проєкту зібрати велику аудиторію. Проте, крім цього, команда також організовує найбільший дитячий футбольний табір в Україні Trendets Camp.

«Ми збираємо дітей із різних куточків України й через футбол і спорт намагаємося надихнути їх і створити атмосферу дружби та добра», – додав Поворознюк.

Теніс

«Тенісна кухня» 

Це блог про тенісне спорядження для аматорів і професіоналів. Його веде блогер і власник тенісного онлайн-магазину Андрій Корнушков.

Засновник каналу розповів, що грає в теніс і цікавиться тенісним спорядженням із 2010 року. Він вивчає інформацію про конструкцію, характеристики й особливості тенісних ракеток, струн, кросівок тощо. Тож вирішив ділитися своїми знаннями не тільки зі своїми друзями та спаринг-партнерами, а й зі широкою авдиторією.

Так, восени 2021 року Андрій Корнушков створив канал на YouTube «Тенісна кухня» й почав записувати відеоогляди тенісних ракеток. Пізніше вирішив це монетизувати через індивідуальний підбір і продаж тенісного спорядження.

Мета «Тенісної кухні» – це популяризація тенісу в Україні й світі, підвищення обізнаності тенісистів різних рівнів від початківців до профі в темі тенісного спорядження, а також покращення ефективності й безпеки тренувань.

Серед планів Андрія – збільшення кількості контенту, запровадження нових рубрик, створення онлайн-курсу «Теніс з 0», англомовної версії каналу й навіть тенісної академії.

Бокс

«Тайк Майсон»

Це ще один проєкт спортивного порталу Tribuna.com. На цьому YouTube-каналі блогер Максим Діденко розповідає все найцікавіше про український і світовий бокс. Тут є відео про братів Кличків, Олександра Усика, Василя Ломаченка, Дениса Берінчика, Олександра Гвоздика, Тайсона Ф'юрі й багато інших.

Максим Діденко розповів, що у 2017–2021 роках він регулярно коментував бійцівські події по всій Україні – від Львова до Маріуполя. Проте його засмучувало, що більшість людей у боксі розмовляла російською, у тому числі українські боксери.

«Мене тригерило те, що фактично мовою українського боксу була російська. Я хотів змінити щось на краще, знайти українську аудиторію й показати, що український бокс може та мусить звучати українською. Можна сказати, що саме мова стала для мене спусковим гачком до створення каналу», – поділився Максим.

Навесні 2021 року спортивний коментатор зустрівся з головним редактором видання «Трибуна» Олегом Щербаковим. Після цього, у вересні 2021 року, запустили YouTube-канал напередодні бою Олександра Усика й Ентоні Джошуа.

Канал має кілька форматів: оперативні огляди бою, анонси бою, переклади англомовного контенту (інтерв’ю, пресконференції тощо), реакції бійцівської спільноти на поєдинок, а також щопонеділкові випуски про найголовніше в українському боксі. Ще іноді роблять інтерв’ю. Окремо також створили канал із новинами боксу «Тайк Майсон | Новини боксу».

У планах до кінця року – висвітлення реваншу Олександром Усиком і Тайсоном Ф'юрі. Крім того, Діденко сподівається, що його товаришу з Англії скоро вдасться дістати автограф в однієї британської «легенди боксу». 

«У серпні ми «продали» рукавицю з підписом Евандера Холіфілда за 105 тисяч гривень на потреби війська. Цього разу постать має бути ще крутішою, тож є бажання вторгувати ще більше коштів», – каже Максим.

Біг

Chumaky


Chumaky – це подкаст про біг і все, що довкола нього, від Назара Олійника й Тараса Нижника. 

«Ми – середовище бігових дилетантів. Тут ми говоримо про спорт і все, що довкола нього, припускаємося помилок і розбираємося в питаннях, що нас цікавлять, разом із вами», – йдеться в описі каналу

Один із засновників каналу Назар Олійник розповів, що давно мав ідею зробити щось про біг, адже все, що було раніше на теренах ютубу, його не цікавило. Велику частину контенту він споживав із російських каналів, тож вирішив, що краще зробити щось самому. Так і сталося після початку повномасштабного вторгнення – разом із тодішнім ведучим Гордієм вирішили зробити перший випуск на Всесвітній день бігу 5 червня.

«Спочатку ми говорили про проблеми простих бігунів – таких, як ми. Ми аматори без спортивного досвіду, не тренери, ми почали бігати в період коронавірусу й вирішили ділитися про свій досвід з іншими, які також, можливо, шукають себе в якомусь спорті», – поділився Назар.

Контент виставляли на платформи для подкастів, потім створили YouTube-канал і почали знімати у форматі студійних записів. Назар і нинішній другий ведучий Тарас запрошують нутриціологів, терапевтів, реабілітологів і загалом «прикольних» людей, які дотичні до спорту.

«Наші розмови відбуваються через призму власного досвіду. Ми тільки даємо рекомендації, але щоразу наполягаємо на тому, що найціннішим є здоров'я людини. Ми хочемо, щоб люди проходили медичні обстеження, свідомо підходили до цього, не бавилися в «тестостероні історії» й не пробували без підготовки долати відстані, до яких їхній організм не пристосований», – наголосив ведучий подкасту.

Нині Chumaky – це «екосистема» проєктів. Крім подкасту, Chumaky влаштовують двічі на тиждень пробіжки для офлайн-ком'юніті. Також розробляють мерч, яким прагнуть доносити українську культуру бігу за кордон. З планів – зробити колаборацію з відомим спортивним біговим брендом. 

«Ногибоги»

Це відеоканал найбільшого медіа про біг в Україні «Ногибоги». Діма Коваленко з команди «Ногибоги» знімає відео для бігунів і тих, хто тільки збирається вийти на першу пробіжку. Останнім часом загалом знімає контент про спортивне взуття: огляди кросівок, їхнє очищення, випробування капців для відновлення після бігу тощо.

Також є відео про біль у колінах, прочини бігових травм, захист від сонця під час бігу, огляд спортивного годинника й бігового рюкзака, найкращі покриття для бігу, бігові тренування, розминки тощо.

Кільцеві автоперегони

Maks Podzigun

Блог веде Макс Подзігун, який працює коментатором Формули-1 з 2006 року. Він збирає й аналізує матеріали та публікації про головні події зі світу Ф-1 й розповідає про це у форматі подкасту.

Коментатор зазначив, що на підготовку й запис подкасту він витрачає від декількох годин до декількох днів. 

«У F1Podcast потрапляє лише відбірна інформація з авторитетних і перевірених джерел. Мій подкаст за своєю суттю – це концентрат усього, за що ми любимо Формулу-1», – розповів Макс Подзігун в описі свого каналу.

Di Bestuzheva

@dibestuzheva Ту-ту-ту Макс Ферстаппен 💙💛 #формула1 ♬ daylight slowed - cxerxnx

Хоч це і не YouTube-канал, а TikTok, проте ми не могли оминути увагою цей якісний контент про Формулу-1, який створює блогерка та власниця інстаграм-акаунту pitlane.ukraine Діана Бестужева. 

Блогерка розповіла, що вона створила цей канал, адже хотіла ділитися з людьми своєю пристрастю до автоспорту, а також створити ком’юніті.

«На момент появи сторінки ніша Формули-1 в нашій країні була настільки порожня, що не збрешу, сказавши, що саме я перша почала висвітлювати перегони в розважальному форматі. Популяризація Ф-1 стала для мене викликом. Якщо поглянути на динаміку останніх років – це вдається доволі успішно», – каже Діана Бестужева.

Блогерка також додала, що її хвилювала монополія чоловічого погляду в спорті, яка досі наявна в українському «формульному ком’юніті».

«За останні роки процес створення пройшов шлях від телефону на купі книжок до штативів, мікрофону й освітлення, але це все ще просто «я у своїй кімнаті». Мій контент не зовсім типовий для платформи TikTok – відео достатньо довгі, часто по 3, а то і 5 хвилин. Проте до якогось більшого формату й виходу, наприклад, на YouTube я не прагну – для популяризації, як на мене, зараз краще підходить саме ТікТок», – вважає блогерка.

Діана відмовилась від новинного формату й віддає перевагу сторітелінгу. Відео робить максимально прості, щоби будь-кому було цікаво подивитися про Формулу-1. Часто створює контент для людей, які тільки починають дивитися перегони.

«На акаунті є локальний жарт, що я не заспокоюсь із популяризацією Формули-1 до моменту, поки не проведуть Гран-прі Житомиру. От тільки для мене це зовсім не жарт. Хотілось би допомогти зробити інтерес до автогонок більш масовим явищем в Україні», – поділилася блогерка.