Виходить, усі у виграші? Більше ніяких офісів, лише басейни та свіже повітря?

Чому «Шторм Клуб»?

«Шторм Клуб» – це ініціатива київського креативника Віктора Синькова. У лютому 2020 року він почав організовувати неформальні експрес-штормінги для креативників у вигляді гри. Є бриф, чотири команди та декілька годин, аби придумати ідею та зробити презентацію. Учасники збираються на різних локаціях на кшталт орендованої квартири, коворкінгу, парку тощо.

Команди

Команда 1

Даня Тертичний

старший копірайтер

Максим Скорик

артдиректор

Ілля Ануфрієнко

креативний директор

Локація – спортмайданчик

Команди

Команда 2

Сева Медведєв

копірайтер

Олексій Дивисенко

креативний директор

Дар’я Філіпенко

артдиректорка

Локація – пікнік

Команди

Команда 3

Влада Домченко

старший дизайнер

Віктор Синьков

креативник

Сергій Малик

креативний директор

Локація – Басейн

Команди

Команда 4

Юля Дідченко

артдиректорка

Анастасія Соколова

креаторка

Ілля Янковський

бренд-креатор

Локація – дитячий майданчик

Команди

Команда 1

Максим Скорик

артдиректор

Даня Тертичний

старший копірайтер

Ілля Ануфрієнко

креативний директор

Локація –
спортмайданчик

Команди

Команда 2

Олексій Дивисенко

креативний директор

Сева Медведєв

копірайтер

Дар’я Філіпенко

артдиректорка

Локація –
пікнік

Команди

Команда 3

Віктор Синьков

креативник

Влада Домченко

старший дизайнер

Сергій Малик

креативний директор

Локація –
Басейн

Команди

Команда 4

Анастасія Соколова

креаторка

Юля Дідченко

артдиректорка

Ілля Янковський

бренд-креатор

Локація – дитячий
майданчик

Умови експерименту

У всіх команд однаковий бриф, але різні локації для роботи, які дісталися учасникам шляхом жеребкування. У команд є три години на роботу та повна свобода на своїй локації – можна працювати, лежачи на траві, поспати на гамаку або зробити чемпіонський заплив у басейні. Змінювати локацію чи переходити в іншу команду заборонено.

Читати бриф для креативників

Проблема

У наш напружений час молоде покоління добре ставиться до психотерапії й активно нею користується. Проте старші люди все ще сприймають це через призму «Я ж не псих!», «Вони тільки гроші тягнуть» тощо.

Виклик

Зробити так, щоб українці 35+ почали активніше користуватися послугами психотерапевтів.

Завдання

Створити рекламну кампанію та брендинг для психотерапії.

Уявний клієнт

МОЗ

Команда 1: Спортмайданчик

Команда 1:
Спортмайданчик

На локації креативники могли повисіти на брусах, полежати на лавці та навіть зіграти в пінг-понг. Чи допомогли спортивні активності в роботі?

Ілля: Для шторму всі зазвичай збираються в кімнаті та починають грати в «креативний пінг-понг», а тут вдалося зіграти в реальний – не можу сказати, що шторм в русі це прям зручно, але досвід прикольний. Хоча в цілому для придумування ідей корисно змінювати локації. У різних місцях ти думаєш по-різному. Коли сидиш, то в тебе мозок працює в одному ключі, а коли йдеш – уже по-іншому.

Спочатку ми з дружиною були креативною парою, тому шторм ідей на локаціях, непризначених для цього, для мене не в новинку. Наприклад, у Каннах ми креативили на пляжі. А коли працювали разом, то часто штормили на дитячому майданчику, паралельно приглядаючи за донькою. Для постійного шторму такі штуки не сильно підходять, але щоб перемикнутися – якраз.

Максим: Я взагалі за те, щоб не штормити в офісі – краще піти прогулятися, вибратися на природу або хоча б вийти на дитячий майданчик. Це неформальна атмосфера й можливість змінити обридлий офісний простір на щось нове. Мені здається, що гарні ідеї зазвичай приходять у несподіваний момент. Наприклад, коли ти відволікся від активного штормінгу. Саме тому після активної креативної сесії іноді корисно просто відключити мозок. Це також дозволяє зазирнути глибше й не чіплятися за першу ж ідею. Замість цього ти риєш, риєш і риєш, і в процесі народжуються круті ідеї

Для шторму взагалі дуже корисно міняти локації. Ти в різних місцях думаєш по-різному. Коли ти сидиш, то в тебе мозок працює в одному ключі, а коли йдеш – в іншому

Даня: Для мене спортивний майданчик – не найкраще місце для придумування ідей. Це спартанські умови, а я люблю комфорт. А ще за активними заняттями на спортмайданчику швидко пролетів час. Зазвичай я штормлю, наприклад, лежачи, тому відчуваю його плин по-іншому. А в такому активному форматі з пінг-понгом хочеться ще кілька додаткових годин, аби глибше подумати про ідею й поспілкуватися з колегами.

Команда 2: Пікнік на траві

Команда 2:
Пікнік на траві

Травичка, лавки, гамаки – все, що було в розпорядженні креативників із другої команди. Можливо, близький контакт із природою допоміг у креативній роботі?

Олексій: Мені здається, що в нас була найвдаліша зона. Не дуже розслабляюча, щоб вводити в сон, але й захищала від галасу та людей. У нас були альтанки, в яких можна було сховатися, до того ж вони схожі на переговорні кімнати, що створює відчуття робочої атмосфери. Це було найпродуктивніше місце – там є стіл й дерев’яні сидіння, що тримають тебе в тонусі. Якби така локація була біля мого офісу, то було б дуже круто. У мене взагалі процес придумування ідеї розбитий на певні частини, тому прикольно їх підв’язувати під локації. Де потрібно зосередитися – можна сховатися від світу, а де можна пофантазувати – можна і «вийти в люди».

Даша: Зміна локації важлива для того, щоб перемикнути мозок. У чотирьох стінах це складніше працює, а тут у тебе перед очима щось нове, відразу з’являються нові ідеї та змісти. Тільки важливо брати із собою блокнот, бо на природі розеток немає і ноут може швидко сісти. А записувати ідеї – дуже важливо.

Сева: На нашій локації по суті було цілих три окремих місця для роботи – газон, альтанка й гамаки. Між ними ми й курсували. Креативна робота по суті в цьому й полягає – мозок повинен постійно стрибати від одного до іншого. А зміна локацій немов допомагає мозку переключатися швидше. Єдине, що нам заважало – це звуки ремонту, проте вони були фоновими. Настільки, що під кінець штормінгу я скинув взуття та продовжував працювати в позі лотоса.

У мене взагалі процес придумування ідеї розбитий на певні частини, тому прикольно їх підв’язувати під локації. Де потрібно зосередитися – можна сховатися від світу, а де можна пофантазувати – можна і «вийти в люди».

Команда 3: Басейн

Команда 3:
Басейн

Команді дісталося непросте випробування – креативити ідеї біля (або й в) відкритого басейна. Можливо, це ідеальні декорації для роботи без стресу?

Віктор: Час біля басейну пролетів настільки непомітно, що ми пропустили обід. У мене враження від роботи на такій локації дуже яскраві, тому що коли ти сидиш у воді та дивишся на будинки навколо, відчуваєш себе незвично. А коли вилазиш та лягаєш на шезлонг, з’являється курортне відчуття, спокій, умиротворення, при якому тобі від життя більше нічого не треба – особливо штормити. Це аж занадто розслабляє. Круто, звичайно, що я забув, що сьогодні робочий понеділок, але креатив буквально потонув на цій локації. Зі свого досвіду скажу, що коли трохи розслабляєшся, втрачаєш спортивний інтерес до креативу ідей. Робота і відпочинок – це різні режими, змінюється контекстуальне мислення, ти все одно починаєш відпочивати або гуляти. Якщо хочеш думати, потрібна відповідна робоча атмосфера. Ну або душ, там завжди приходять найкращі думки.

Влада: Креативної роботи біля басейну не існує. Здається, ніби тільки прийшов з пляжу, і в тебе є вільна хвилина полежати біля води перед вечерею.

Наші ідеї плавали десь поруч, ми їх ловили-ловили, та не спіймали. Офіс змушує тебе працювати швидко й відчувати дискомфорт, якщо ідей немає. Панікуючи, мозок починає генерувати більше ідей. Та як можна нервувати біля басейну? Навколо всі плавають і відпочивають, а ти просто приєднуєшся до них.

Якщо хочеш думати, потрібна відповідна робоча атмосфера. Ну або душ, там завжди приходять найкращі думки.

Сергій: Мені, навпаки, все одно, де працювати, головне – налаштуватися на роботу. У мене багато колег не придумують хороші ідеї в офісі, інші не можуть штормити в кафе, деяким прогулянка просто необхідна – все індивідуально. Я, наприклад, часто думаю, коли пливу. А заплив на пів години – це вже справжня медитація. Тут важливо розуміти, що на здатність придумувати ідеї також впливають природні умови – погано, коли сильно жарко або сильно холодно, потрібно, щоб було тихо і вистачало повітря.

Команда 4: Дитячий майданчик

Команда 4:
Дитячий майданчик

Батут, гойдалки й безтурботні діти – такі умови дісталися четвертій команді. Можливо, це допомогло переключатися під час роботи й підтвердило теорію, що молоді батьки можуть поєднувати кілька справ?

Анастасія: На етапі розбору брифу та аналізу нашого цільового портрета, дитячий майданчик навіть допомагав нам: ми змогли швидко розігналися та навіть поспостерігати за нашою цільовою аудиторію. Ще одна перевага нашої локації – це батут, де ми мали змогу перезапустити розумовий процес і перемкнутися на фізичну діяльність.

А найскладнішим для нас видалась присутність дітей на локації, оскільки нам потрібно було контролювати свій чи мовний потік, аби не вдатися до нецензурної лексики. Такі обмеження звичайно ж не йдуть на користь креативному шторму. Висновок: дитячий майданчик – не найгірша локація для штормінгу, але лише за умови, що там немає дітей поруч. [сміється]

Ілля: Мені здається, наша локація негативно вплинула на розумовий процес. Аби придумувати ідеї потрібно, щоб тебе нічого не відволікало, а дитячий майданчик – це місце, де грають, кричать діти. Дитячий майданчик – суперкласне місце для дітей, але не для тих, хто зосереджений на пошуку ідеї, вирішенні проблеми, розвитку ідей у кампанію.

Юля: Коли штормиш в приміщенні, особливо в темному та м’якому, рано чи пізно починаєш гальмувати та засинати. А тут ти на вулиці, навкруги люди, діти врізаються в тебе на великах і плюються одне в одного. На сон зовсім не хилить. На нашій локації мені сподобалося стрибати на батуті. Мінус нашого майданчику в тому, що не було розеток. Тому ми економили заряд ноутбука, щоб зробити презентацію. Ідеї та думки записували в блокноті та в телефоні.

Придумувати ідеї на свіжому повітрі – прекрасно, на дитячому майданчику – важко

Що придумала кожна з команд?

Що придумала
кожна з команд?

Команда 1

Проєкт, який придумали на спортмайданчику

Наша аудиторія – це люди 45+, дещо ортодоксальні, з класичними «традиційними цінностями». У них є недовіра до інституту ментального здоров’я, вони не ходять до психотерапевта, тому що «Я ж не псих і не хворий» або «А що люди скажуть?». Проте в цих людей є той, кому вони можуть довіряти та розповісти все – священник.

Креативна ідея

Ісус почує тебе: психологічний божий промисел у дії

Пропонуємо МОЗ створити колаборацію з УПЦ, метою якої буде підвищення обізнаності про емоційне здоров’я. Для цього ми навчаємо священників основ психотерапії. Вони також можуть порадити своїм парафіянам сходити до кваліфікованого психотерапевта або психіатра.

Команда 2

Проєкт, який придумали, сидячи на газоні

Мама не думає піти до психотерапевта, навіть якщо це може потенційно покращити якість її життя. Як нам до неї достукатися? А ніяк, тому що якщо немає запиту, психотерапія не працює. Проте в нас є спільники – дорослі діти цих мам, які розуміють, що таке психотерапія та її важливість. Це і є наша цільова аудиторія, через яку ми будемо заходити на батьків: «Мама все життя капала тобі на мозок, настав твій час».

Креативна ідея

Капай на маму

Ми пропонуємо МОЗ зробити колаборацію з компанією «Розетка» та розмістити борди по місту в дусі «Допоможи мамі закрити консервацію, а гештальт закриємо ми». Розміщуємо QR-код, який веде на лендинг магазину, де ми продаємо кришки для консервації, насіння для розсади, іграшки для ялинок, набори для творчості тощо. На всіх товарах буде нагадування. Наприклад, на кришках: «Ти хвилюєшся за мене, а я хвилююсь, що ти все ще не йдеш до психотерапевта». А ще буде стікерпак для месенджерів на кшталт Вайбера, які обігрують стилістику батьківських картинок-вітань та одночасно нагадують їм про похід до терапевта. Їх також можна завантажити по QR-коду.

Команда 3

Проєкт, який придумали в басейні

Ми думали про те, чому люди не люблять ходити до психотерапевта, і зрозуміли – вони не бачать різниці між тим, аби поговорити із друзями чи спеціалістом. А терапевту ще й платити треба. Проте друзі зазвичай не вміють берегти таємниці, а терапевт це робить професійно.

Креативна ідея

Психотерапевт – це як друг, але конфіденційний

Ми хотіли зробити красивий кі-віжуал, але в басейні було так весело, що ми не встигли. Як доказ, того, що ми намагались, показуємо скриншот із відкритим фотошопом.

Команда 4

Проєкт, який придумали на дитячому майданчику

Щодня, переглядаючи стрічку новин, ми стикаємося з низкою жахливих заголовків типу: «Пили, а потім посварилися: на Черкащині чоловік сокирою зарубав свою жінку» чи «Помстилася коханому: жінка отруїла чоловіка за зраду». А все через те, що українці не дбають про своє ментальне здоров’я та заперечують важливість психотерапії.

Креативна ідея

МОМЗ – Міністерство ментального здоров’я України

МОМЗ – канал гарних новин. Ми перетворимо реальні історії людей, які відвідали психотерапевта на новини та розмістимо їх у звичних каналах, зокрема, на екранах поїздів «Інтерсіті».

Замість висновків:

як підсилити свою креативність

Віктор Синьков

засновник «Шторм Клубу»

  • Найкращий спосіб покращити роботу – прислуховуватися до себе й аналізувати свої відчуття. Тільки так ви зрозумієте, як це працює конкретно у вашій голові.
  • Раніше я був упевнений, що для креативу треба налаштуватись і мати гарний настрій. А потім якось ішов додому в абсолютно жахливому настрої та намагався вигадати щось. Це був останній день подання роботи на конкурс, і я просто силоміць змушував себе думати. От прям постійно повторював в голові задачу, щоб сконцентруватись на ній. І раптом неочікувано для себе придумав дуже круту ідею. Завдяки цьому випадку я ще раз переконався, що треба розуміти себе та свій мозок, а не покладатися на упередження чи поради.
  • Не шукайте натхнення. Головне – просто почати думати. Інколи, коли мені не хочеться сідати за роботу, я беру шоколадку та роблю собі чай. Так ніби обманюю свій мозок, що ми будемо не працювати, а відпочивати.
  • Якщо в мене щось не виходить, я йду на вулицю. Це допомагає перезавантажити мозок. Та і взагалі в русі краще думається.
  • Удома я іноді застосовую лайфхак – відкриваю будь-які картинки в інтернеті та починаю їх гортати. Це може бути абсолютно що завгодно. Головне – просто намагатись знайти якусь асоціацію між ними та завданням. Дивишся собі, дивишся, а потім раптово щось народжується.

Юля Дідченко

артдиректорка

  • Іноді ідеї не приходять в голову, але можуть прийти на папір або артборд. Спробуйте просто почати щось робити руками, і ідея може непомітно підкрастись до вас.
  • Нічого не виходить? Сходіть поїжте та подивіться серіал.
  • Не виніть себе. Ніколи.
  • Поговоріть із різними людьми на тему вашого завдання. Зокрема, розмова з мамою чи тіткою Галиною може наштовхнути на несподіване рішення.

Він буде складатися з початкової школи на 240 місць, ліцею на 280 учнів і дитячого садка на 120 місць.

Записатися на екскурсію

Матеріал підготовлено за підтримки

У ЖК «Файна Таун» є все для роботи й відпочинку. Наприклад, багатофункціональний спортивний майданчик з оригінальним дизайном і сучасними технологіями покриття, створений у колаборації з Puma. Загальний розмір простору 32 на 51 метри. Тут є поле для мініфутболу (28 на 15 метри), що може легко трансформуватись для гри в баскетбол; зона для волейболу (9 на 18 метри) та зона воркауту з найсучаснішим обладнанням і смугою перешкод.

А як щодо BBQ-зону й пляжного комплексу із двома басейнами на території житлового комплексу? Розмір дорослого басейну на території ЖК «Файна Таун» – 25 на 12,5 м, дитячого – 12,6 на 6 м. Тут є 150 шезлонгів, затишні бунгало, комфортні роздягальні та камери зберігання.

На території ЖК «Файна Таун» є унікальний мотузковий парк із найбільшою гіркою в Україні протяжністю 12 метрів. А ще 24 дитячі та 7 спортивних майданчиків – є де бавитися дітям й перемикатися від рутини креативникам.

На території ЖК «Файна Таун» є унікальний мотузковий парк із найбільшою гіркою в Україні протяжністю 12 метрів. А ще 24 дитячі та 7 спортивних майданчиків – є, де бавитися дітям й перемикатися від рутини креативникам.