СпецпроєктиКреативний допінг. Ми спробували різні техніки придумування ідей (навіть басейн!). І ось що вийшло
Як ми відправили «Шторм Клуб» працювати на 4 дуже різних локаціях ЖК «Файна Таун»
Поміж усіх жахіть карантин відкрив одну можливість – тепер навіть офісні працівники можуть придумувати ідеї, складати звіти та проводити зустрічі, сидячи вдома на дивані. Ну або взагалі на траві в парку чи біля басейну. Щобільше, інтернет повен рекомендацій на кшталт – змінюйте локації та проводьте час на природі, щоб підсилити свою продуктивність і креатив.
Виходить, усі у виграші? Більше ніяких офісів, лише басейни та свіже повітря?
Ми разом із KAN Development вирішили протестувати цю нову реальність на витривалість. Для цього ми запросили учасників креативного «Шторм Клубу» та запропонували їм експеримент – попрацювати та вигадати креативні ідеї на різних локаціях ЖК «Файна Таун». Героями стали креативники з Banda, ANGRY Agency, ISD Group, McCann Kyiv, Bickerstaff.284, Antiprotiv і R Agency.
Чому «Шторм Клуб»?
«Шторм Клуб» – це ініціатива київського креативника Віктора Синькова. У лютому 2020 року він почав організовувати неформальні експрес-штормінги для креативників у вигляді гри. Є бриф, чотири команди та декілька годин, аби придумати ідею та зробити презентацію. Учасники збираються на різних локаціях на кшталт орендованої квартири, коворкінгу, парку тощо.
Команди
Команда 1
Даня Тертичний
старший копірайтер
Максим Скорик
артдиректор
Ілля Ануфрієнко
креативний директор
Локація – спортмайданчик
Команди
Команда 2
Сева Медведєв
копірайтер
Олексій Дивисенко
креативний директор
Дар’я Філіпенко
артдиректорка
Локація – пікнік
Команди
Команда 3
Влада Домченко
старший дизайнер
Віктор Синьков
креативник
Сергій Малик
креативний директор
Локація – Басейн
Команди
Команда 4
Юля Дідченко
артдиректорка
Анастасія Соколова
креаторка
Ілля Янковський
бренд-креатор
Локація – дитячий майданчик
Команди
Команда 1
Максим Скорик
артдиректор
Даня Тертичний
старший копірайтер
Ілля Ануфрієнко
креативний директор
Локація –
спортмайданчик
Команди
Команда 2
Олексій Дивисенко
креативний директор
Сева Медведєв
копірайтер
Дар’я Філіпенко
артдиректорка
Локація –
пікнік
Команди
Команда 3
Віктор Синьков
креативник
Влада Домченко
старший дизайнер
Сергій Малик
креативний директор
Локація –
Басейн
Команди
Команда 4
Анастасія Соколова
креаторка
Юля Дідченко
артдиректорка
Ілля Янковський
бренд-креатор
Локація – дитячий
майданчик
Умови експерименту
У всіх команд однаковий бриф, але різні локації для роботи, які дісталися учасникам шляхом жеребкування. У команд є три години на роботу та повна свобода на своїй локації – можна працювати, лежачи на траві, поспати на гамаку або зробити чемпіонський заплив у басейні. Змінювати локацію чи переходити в іншу команду заборонено.
Проблема
У наш напружений час молоде покоління добре ставиться до психотерапії й активно нею користується. Проте старші люди все ще сприймають це через призму «Я ж не псих!», «Вони тільки гроші тягнуть» тощо.
Виклик
Зробити так, щоб українці 35+ почали активніше користуватися послугами психотерапевтів.
Завдання
Створити рекламну кампанію та брендинг для психотерапії.
Уявний клієнт
МОЗ
Команда 1: Спортмайданчик
Команда 1:
Спортмайданчик
На локації креативники могли повисіти на брусах, полежати на лавці та навіть зіграти в пінг-понг. Чи допомогли спортивні активності в роботі?
Ілля: Для шторму всі зазвичай збираються в кімнаті та починають грати в «креативний пінг-понг», а тут вдалося зіграти в реальний – не можу сказати, що шторм в русі це прям зручно, але досвід прикольний. Хоча в цілому для придумування ідей корисно змінювати локації. У різних місцях ти думаєш по-різному. Коли сидиш, то в тебе мозок працює в одному ключі, а коли йдеш – уже по-іншому.
Спочатку ми з дружиною були креативною парою, тому шторм ідей на локаціях, непризначених для цього, для мене не в новинку. Наприклад, у Каннах ми креативили на пляжі. А коли працювали разом, то часто штормили на дитячому майданчику, паралельно приглядаючи за донькою. Для постійного шторму такі штуки не сильно підходять, але щоб перемикнутися – якраз.
Максим: Я взагалі за те, щоб не штормити в офісі – краще піти прогулятися, вибратися на природу або хоча б вийти на дитячий майданчик. Це неформальна атмосфера й можливість змінити обридлий офісний простір на щось нове. Мені здається, що гарні ідеї зазвичай приходять у несподіваний момент. Наприклад, коли ти відволікся від активного штормінгу. Саме тому після активної креативної сесії іноді корисно просто відключити мозок. Це також дозволяє зазирнути глибше й не чіплятися за першу ж ідею. Замість цього ти риєш, риєш і риєш, і в процесі народжуються круті ідеї
Для шторму взагалі дуже корисно міняти локації. Ти в різних місцях думаєш по-різному. Коли ти сидиш, то в тебе мозок працює в одному ключі, а коли йдеш – в іншому
Даня: Для мене спортивний майданчик – не найкраще місце для придумування ідей. Це спартанські умови, а я люблю комфорт. А ще за активними заняттями на спортмайданчику швидко пролетів час. Зазвичай я штормлю, наприклад, лежачи, тому відчуваю його плин по-іншому. А в такому активному форматі з пінг-понгом хочеться ще кілька додаткових годин, аби глибше подумати про ідею й поспілкуватися з колегами.
Команда 2: Пікнік на траві
Команда 2:
Пікнік на траві
Травичка, лавки, гамаки – все, що було в розпорядженні креативників із другої команди. Можливо, близький контакт із природою допоміг у креативній роботі?
Олексій: Мені здається, що в нас була найвдаліша зона. Не дуже розслабляюча, щоб вводити в сон, але й захищала від галасу та людей. У нас були альтанки, в яких можна було сховатися, до того ж вони схожі на переговорні кімнати, що створює відчуття робочої атмосфери. Це було найпродуктивніше місце – там є стіл й дерев’яні сидіння, що тримають тебе в тонусі. Якби така локація була біля мого офісу, то було б дуже круто. У мене взагалі процес придумування ідеї розбитий на певні частини, тому прикольно їх підв’язувати під локації. Де потрібно зосередитися – можна сховатися від світу, а де можна пофантазувати – можна і «вийти в люди».
Даша: Зміна локації важлива для того, щоб перемикнути мозок. У чотирьох стінах це складніше працює, а тут у тебе перед очима щось нове, відразу з’являються нові ідеї та змісти. Тільки важливо брати із собою блокнот, бо на природі розеток немає і ноут може швидко сісти. А записувати ідеї – дуже важливо.
Сева: На нашій локації по суті було цілих три окремих місця для роботи – газон, альтанка й гамаки. Між ними ми й курсували. Креативна робота по суті в цьому й полягає – мозок повинен постійно стрибати від одного до іншого. А зміна локацій немов допомагає мозку переключатися швидше. Єдине, що нам заважало – це звуки ремонту, проте вони були фоновими. Настільки, що під кінець штормінгу я скинув взуття та продовжував працювати в позі лотоса.
У мене взагалі процес придумування ідеї розбитий на певні частини, тому прикольно їх підв’язувати під локації. Де потрібно зосередитися – можна сховатися від світу, а де можна пофантазувати – можна і «вийти в люди».
Команда 3: Басейн
Команда 3:
Басейн
Команді дісталося непросте випробування – креативити ідеї біля (або й в) відкритого басейна. Можливо, це ідеальні декорації для роботи без стресу?
Віктор: Час біля басейну пролетів настільки непомітно, що ми пропустили обід. У мене враження від роботи на такій локації дуже яскраві, тому що коли ти сидиш у воді та дивишся на будинки навколо, відчуваєш себе незвично. А коли вилазиш та лягаєш на шезлонг, з’являється курортне відчуття, спокій, умиротворення, при якому тобі від життя більше нічого не треба – особливо штормити. Це аж занадто розслабляє. Круто, звичайно, що я забув, що сьогодні робочий понеділок, але креатив буквально потонув на цій локації. Зі свого досвіду скажу, що коли трохи розслабляєшся, втрачаєш спортивний інтерес до креативу ідей. Робота і відпочинок – це різні режими, змінюється контекстуальне мислення, ти все одно починаєш відпочивати або гуляти. Якщо хочеш думати, потрібна відповідна робоча атмосфера. Ну або душ, там завжди приходять найкращі думки.
Влада: Креативної роботи біля басейну не існує. Здається, ніби тільки прийшов з пляжу, і в тебе є вільна хвилина полежати біля води перед вечерею.
Наші ідеї плавали десь поруч, ми їх ловили-ловили, та не спіймали. Офіс змушує тебе працювати швидко й відчувати дискомфорт, якщо ідей немає. Панікуючи, мозок починає генерувати більше ідей. Та як можна нервувати біля басейну? Навколо всі плавають і відпочивають, а ти просто приєднуєшся до них.
Якщо хочеш думати, потрібна відповідна робоча атмосфера. Ну або душ, там завжди приходять найкращі думки.
Сергій: Мені, навпаки, все одно, де працювати, головне – налаштуватися на роботу. У мене багато колег не придумують хороші ідеї в офісі, інші не можуть штормити в кафе, деяким прогулянка просто необхідна – все індивідуально. Я, наприклад, часто думаю, коли пливу. А заплив на пів години – це вже справжня медитація. Тут важливо розуміти, що на здатність придумувати ідеї також впливають природні умови – погано, коли сильно жарко або сильно холодно, потрібно, щоб було тихо і вистачало повітря.
Команда 4: Дитячий майданчик
Команда 4:
Дитячий майданчик
Батут, гойдалки й безтурботні діти – такі умови дісталися четвертій команді. Можливо, це допомогло переключатися під час роботи й підтвердило теорію, що молоді батьки можуть поєднувати кілька справ?
Анастасія: На етапі розбору брифу та аналізу нашого цільового портрета, дитячий майданчик навіть допомагав нам: ми змогли швидко розігналися та навіть поспостерігати за нашою цільовою аудиторію. Ще одна перевага нашої локації – це батут, де ми мали змогу перезапустити розумовий процес і перемкнутися на фізичну діяльність.
А найскладнішим для нас видалась присутність дітей на локації, оскільки нам потрібно було контролювати свій чи мовний потік, аби не вдатися до нецензурної лексики. Такі обмеження звичайно ж не йдуть на користь креативному шторму. Висновок: дитячий майданчик – не найгірша локація для штормінгу, але лише за умови, що там немає дітей поруч. [сміється]
Ілля: Мені здається, наша локація негативно вплинула на розумовий процес. Аби придумувати ідеї потрібно, щоб тебе нічого не відволікало, а дитячий майданчик – це місце, де грають, кричать діти. Дитячий майданчик – суперкласне місце для дітей, але не для тих, хто зосереджений на пошуку ідеї, вирішенні проблеми, розвитку ідей у кампанію.
Юля: Коли штормиш в приміщенні, особливо в темному та м’якому, рано чи пізно починаєш гальмувати та засинати. А тут ти на вулиці, навкруги люди, діти врізаються в тебе на великах і плюються одне в одного. На сон зовсім не хилить. На нашій локації мені сподобалося стрибати на батуті. Мінус нашого майданчику в тому, що не було розеток. Тому ми економили заряд ноутбука, щоб зробити презентацію. Ідеї та думки записували в блокноті та в телефоні.
Придумувати ідеї на свіжому повітрі – прекрасно, на дитячому майданчику – важко
Що придумала кожна з команд?
Що придумала
кожна з команд?
Команда 1
Проєкт, який придумали на спортмайданчику
Наша аудиторія – це люди 45+, дещо ортодоксальні, з класичними «традиційними цінностями». У них є недовіра до інституту ментального здоров’я, вони не ходять до психотерапевта, тому що «Я ж не псих і не хворий» або «А що люди скажуть?». Проте в цих людей є той, кому вони можуть довіряти та розповісти все – священник.
Креативна ідея
Ісус почує тебе: психологічний божий промисел у дії
Пропонуємо МОЗ створити колаборацію з УПЦ, метою якої буде підвищення обізнаності про емоційне здоров’я. Для цього ми навчаємо священників основ психотерапії. Вони також можуть порадити своїм парафіянам сходити до кваліфікованого психотерапевта або психіатра.
Команда 2
Проєкт, який придумали, сидячи на газоні
Мама не думає піти до психотерапевта, навіть якщо це може потенційно покращити якість її життя. Як нам до неї достукатися? А ніяк, тому що якщо немає запиту, психотерапія не працює. Проте в нас є спільники – дорослі діти цих мам, які розуміють, що таке психотерапія та її важливість. Це і є наша цільова аудиторія, через яку ми будемо заходити на батьків: «Мама все життя капала тобі на мозок, настав твій час».
Креативна ідея
Капай на маму
Ми пропонуємо МОЗ зробити колаборацію з компанією «Розетка» та розмістити борди по місту в дусі «Допоможи мамі закрити консервацію, а гештальт закриємо ми». Розміщуємо QR-код, який веде на лендинг магазину, де ми продаємо кришки для консервації, насіння для розсади, іграшки для ялинок, набори для творчості тощо. На всіх товарах буде нагадування. Наприклад, на кришках: «Ти хвилюєшся за мене, а я хвилююсь, що ти все ще не йдеш до психотерапевта». А ще буде стікерпак для месенджерів на кшталт Вайбера, які обігрують стилістику батьківських картинок-вітань та одночасно нагадують їм про похід до терапевта. Їх також можна завантажити по QR-коду.
Команда 3
Проєкт, який придумали в басейні
Ми думали про те, чому люди не люблять ходити до психотерапевта, і зрозуміли – вони не бачать різниці між тим, аби поговорити із друзями чи спеціалістом. А терапевту ще й платити треба. Проте друзі зазвичай не вміють берегти таємниці, а терапевт це робить професійно.
Креативна ідея
Психотерапевт – це як друг, але конфіденційний
Ми хотіли зробити красивий кі-віжуал, але в басейні було так весело, що ми не встигли. Як доказ, того, що ми намагались, показуємо скриншот із відкритим фотошопом.
Команда 4
Проєкт, який придумали на дитячому майданчику
Щодня, переглядаючи стрічку новин, ми стикаємося з низкою жахливих заголовків типу: «Пили, а потім посварилися: на Черкащині чоловік сокирою зарубав свою жінку» чи «Помстилася коханому: жінка отруїла чоловіка за зраду». А все через те, що українці не дбають про своє ментальне здоров’я та заперечують важливість психотерапії.
Креативна ідея
МОМЗ – Міністерство ментального здоров’я України
МОМЗ – канал гарних новин. Ми перетворимо реальні історії людей, які відвідали психотерапевта на новини та розмістимо їх у звичних каналах, зокрема, на екранах поїздів «Інтерсіті».
Замість висновків:
як підсилити свою креативність
Віктор Синьков
засновник «Шторм Клубу»
- Найкращий спосіб покращити роботу – прислуховуватися до себе й аналізувати свої відчуття. Тільки так ви зрозумієте, як це працює конкретно у вашій голові.
- Раніше я був упевнений, що для креативу треба налаштуватись і мати гарний настрій. А потім якось ішов додому в абсолютно жахливому настрої та намагався вигадати щось. Це був останній день подання роботи на конкурс, і я просто силоміць змушував себе думати. От прям постійно повторював в голові задачу, щоб сконцентруватись на ній. І раптом неочікувано для себе придумав дуже круту ідею. Завдяки цьому випадку я ще раз переконався, що треба розуміти себе та свій мозок, а не покладатися на упередження чи поради.
- Не шукайте натхнення. Головне – просто почати думати. Інколи, коли мені не хочеться сідати за роботу, я беру шоколадку та роблю собі чай. Так ніби обманюю свій мозок, що ми будемо не працювати, а відпочивати.
- Якщо в мене щось не виходить, я йду на вулицю. Це допомагає перезавантажити мозок. Та і взагалі в русі краще думається.
- Удома я іноді застосовую лайфхак – відкриваю будь-які картинки в інтернеті та починаю їх гортати. Це може бути абсолютно що завгодно. Головне – просто намагатись знайти якусь асоціацію між ними та завданням. Дивишся собі, дивишся, а потім раптово щось народжується.
Юля Дідченко
артдиректорка
- Іноді ідеї не приходять в голову, але можуть прийти на папір або артборд. Спробуйте просто почати щось робити руками, і ідея може непомітно підкрастись до вас.
- Нічого не виходить? Сходіть поїжте та подивіться серіал.
- Не виніть себе. Ніколи.
- Поговоріть із різними людьми на тему вашого завдання. Зокрема, розмова з мамою чи тіткою Галиною може наштовхнути на несподіване рішення.
Наш експеримент був би неможливим без одного героя – ЖК «Файна Таун». Це сучасний житловий квартал, розташований неподалік метро «Нивки» в затишному районі Києва.
Район ЖК «Файна Таун» спланований згідно з концепцією «відкритого кварталу» – це новаторське для України рішення. Головна ідея «відкритого кварталу» – створити життєве середовище, заповнене сонячним світлом і простором. Комплекс є логічним продовженням проєктів квартальної забудови, які успішно розвиває KAN Development. Тут є все для роботи, креативу й відпочинку: галявини, щоб влаштувати пікнік із друзями, або заховатися в тіні дерев на самоті з улюбленою книжкою; зручні велосипедні доріжки для нових спортивних рекордів і навчання вправній їзді; затишні кав’ярні для щирих бесід і зустрічі з однодумцями.
Для своїх мешканців «Файна Таун» пропонує три кілометри пішохідного променаду з велосипедним кільцем і «розумною» вулицею. Загальна площа доброустрою складає 12 гектарів. На території ЖК постійно проходять артвиставки, а ще є два сухі фонтани. Восени 2022 року тут відкриють освітній комплекс мережі А+, загальною площею 13 500 м².
Він буде складатися з початкової школи на 240 місць, ліцею на 280 учнів і дитячого садка на 120 місць.
Записатися на екскурсіюМатеріал підготовлено за підтримки
У ЖК «Файна Таун» є все для роботи й відпочинку. Наприклад, багатофункціональний спортивний майданчик з оригінальним дизайном і сучасними технологіями покриття, створений у колаборації з Puma. Загальний розмір простору 32 на 51 метри. Тут є поле для мініфутболу (28 на 15 метри), що може легко трансформуватись для гри в баскетбол; зона для волейболу (9 на 18 метри) та зона воркауту з найсучаснішим обладнанням і смугою перешкод.
А як щодо BBQ-зону й пляжного комплексу із двома басейнами на території житлового комплексу? Розмір дорослого басейну на території ЖК «Файна Таун» – 25 на 12,5 м, дитячого – 12,6 на 6 м. Тут є 150 шезлонгів, затишні бунгало, комфортні роздягальні та камери зберігання.
На території ЖК «Файна Таун» є унікальний мотузковий парк із найбільшою гіркою в Україні протяжністю 12 метрів. А ще 24 дитячі та 7 спортивних майданчиків – є де бавитися дітям й перемикатися від рутини креативникам.
На території ЖК «Файна Таун» є унікальний мотузковий парк із найбільшою гіркою в Україні протяжністю 12 метрів. А ще 24 дитячі та 7 спортивних майданчиків – є, де бавитися дітям й перемикатися від рутини креативникам.