Громадський простір«Найкраще в місті за 25 років»: яким може стати Новий Поділ
Бельгійський проект, який переміг у конкурсі на нову концепцію набережної Подолу
У межах міжнародного фестивалю архітектури CANactions-2018 провели закритий конкурс на розробку концепції Нового Подолу.
У конкурсі взяли участь п’ять міжнародних команд. Перемогу в ньому здобув проект бельгійської команди OMGEVING.
The Village Україна показує, яким проект бачить майбутнє набережної Подолу.
Головна мета проекту OMGEVING – з’єднати район, розташований уздовж Дніпра, з уже сформованою міською забудовою. Здійснити це, за словами бельгійських фахівців, варто за допомогою трансформування індустріальної зони та якісного розширення громадського простору. Ключовим елементом цього повинен стати так званий Новий Бульвар – маршрут уздовж Дніпра на Подолі, який об’єднає ключові елементи інфраструктури проекту.
Забезпечення доступу киян до Дніпра. Щоб надати людям можливість бути ближчими до річки, потрібно перетворити індустріальну зону Подолу на громадський простір. Своєю чергою, на набережній пропонують облаштувати зелені зони.
Як зразок бельгійці наводять приклад Рибальського мосту: «Більшість простору, який використовує ця споруда, недоступна для транспорту та пішоходів. Як наслідок, ця величезна площа дає можливість використати близько 3,5 га землі для екологічних і ландшафтних потреб».
Озеленення території. «Визначальною характеристикою міста є його зелена структура. Мова йде не лише про естетичний чинник, а й про переваги, які забезпечує місту зелень. Зокрема, йдеться про покращення стану повітря, вплив на температуру та здатність середовища підтримувати екологічну структуру міста», – стверджує пояснювальна записка до проекту OMGEVING. Бельгійська команда додає – проект пропонує озеленити територію уздовж Нового Бульвару, від Гаванського мосту до Подільського пивзаводу.
Розвиток системи велодоріжок. «Щедра ширина вулиць Подолу дає можливість перетворити район на дружній для велосипедистів», – стверджують бельгійські архітектори. За їхнім планом, ширина кожної велосипедної доріжки може становити 4 метри.
Своєю чергою, від автомобільної і пішохідної частини їх відділятимуть обмежувальні зони. Окрім того, проект передбачає побудову моста через Дніпро для пішоходів і велосипедистів.
Створення культурного центру. Культурний центр – це площа та об’єкт архітектури на Новому Подолі, навколо якого розвиватиметься район. «Площа навколо центру дасть можливість влаштовувати різного штибу громадські заходи», – йдеться у проекті.
Згідно з приблизною оцінкою у пояснювальній записці OMGEVING, загальні витрати на реалізацію проекту становитимуть понад 13 млн євро, або 427 млн грн. При цьому потенційний кошторис не враховує витрат на оновлення дорожньої інфраструктури. Потенційний час на реалізацію проекту – щонайменше 2 роки, з яких перший рік займе підготовка необхідної документації.
Андрій Вавриш
СЕО SAGA Development
Коли ми оголошували цей міжнародний конкурс, прагнули залучити професіоналів, знайти й впровадити найкращі світові рішення для громадського простору Нового Подолу. Результати конкурсу доводять, що наш хід думок і наші напрацювання цілком конкурентні на світовому ринку.
Ми будемо залучати переможця конкурсу до процесу проектування на подальших етапах, допрацьовувати ідею й пропонувати місту та киянам нові можливості, які відкриває громадський простір Нового Подолу.