Від провінціалів до вбивць: як російське кіно стало антиукраїнською пропагандою
Бандити, убивці чи потішні провінціали, які шукають щастя в Москві, – такими російський кінематограф зображав українців протягом десятиліть. Альтернативне медіа WAW Ukraine спільно з Міністерством культури й інформаційної політики розробили відео, де вони розбирають, як кіно в Росії зробили антиукраїнською пропагандою. Подивитися повний ролик можна на сторінці медіа в Instagram.
Шляхом просування пропаганди в кінематографі Росія поступово готувала власне населення до неминучого вторгнення до України. Спочатку це була завуальована конфронтація народів, як-от у фільмі «Брат-2», проте згодом поширення наративу про «ворожих українців» стало більш прямолінійним.
«Повномасштабна війна всіх нас змусила тверезо поглянути на контент, який ми споживали. Ви здивуєтеся, як фільми або серіали вашої молодості чи дитинства були скринькою Пандори, яка несла в собі згубні ідеї. Ми зрозуміли, що зараз потрібно висвітлити на конкретних прикладах, як діє російська пропаганда, як із наближенням війни вона ставала все помітнішою. Сподіваюся, більше ніхто з українців не заковтне російську наживку, і ми забудемо про їхній мистецький контент. Адже в Росії діє унікальний парадокс – більшість населення перебуває поза політикою, але все, що їх оточує, наскрізь пронизане нею», – зазначає Павло Остріков, автор ролика та шеф-редактор WAW.
У відео розібрали основні фільми й інструменти пропаганди. Проте, щоби більше заглибитися в тему, Павло радить подивитися випуск на ютуб-каналі «Загін кіноманів» про маніпуляції в російських серіалах.
«Доєднуйтеся до поширення відео від альтернативного медіа WAW. Ми працюємо на інформаційному фронті та поширюємо правдиву інформацію про стан подій в Україні та всі глобальні наслідки для всього світу. Наш контент розробляють різними мовами, щоби протистояти російській пропаганді у всьому світі. Підписуйтеся на нашу сторінку в Instagram, поширюйте контент, відправляйте іноземним друзям, долучайтеся до інформаційної боротьби», – говорить Дар’я Маркова, керівниця відділу маркетингу WAW.
Подивитися, Як працює пропаганда в роскіноМатеріал підготовлено в партнерстві з альтернативним медіа
WAW Ukraine заради досягнення спільної мети та не передбачає отримання прибутку жодною зі сторін