Русалка Марина, черв’як Леонід, голуб Роберт, павучиха Поліна та робот Зеро – герої нової інформаційної кампанії від Coca-Cola. Айдентику презентували на спеціальній події «Екошпаргалка: як зробити наш світ без відходів». Кампанія має на меті навчити молодь і громади піклуватися про довкілля. Кожен із персонажів розкриває певну екологічну проблему та шляхи її вирішення.

Авторка персонажів – ілюстраторка Анна Сарвіра, учасниця Болонського книжкового ярмарку 2017 року. Блогерка Татуся Бо доповнила персонажі повчальними історіями про свідомий спосіб життя.

The Village Україна разом із компанією Coca-Cola розповідають про 5 персонажів нової айдентики і те, які проблеми вони прагнуть розв’язати.

Павучиха Поля, або Поліна, фахівчиня із сортування відходів

«Я сортую відходи»


Поля, або ж павучиха Поліна, допомагає перетворювати купу відходів на щось корисне. «Не викидай гроші у смітник – сортуй!» – її гасло. Навіщо це потрібно? За словами Полі, кожен з нас за рік продукує 300 кілограмів сміття, що забруднює ґрунти, повітря та питну воду. Тому варто переглянути свій підхід до споживання, а ще – давати відходам друге життя на станціях сортування.

«Робити це просто, головне звичка, навіть не треба бути такою ультравправною павучихою, як я. Просто кожного разу, як маєш намір викинути щось у смітник, подумай, чи може воно перетворитися на щось корисне».

Русалка Марина, живе у воді та бореться з пластиком

«Я здаю пластик на переробку»


Як ми знаємо, пластик завдає великої шкоди воді та мешканцям океану. Як він туди потрапляє? За словами Марини, кожна четверта пластикова пляшка, викинута на смітник, потрапляє до Світового океану. Таким чином ми самі збільшуємо площу отруйного сміттєвого острова, що дрейфує посеред нього.

Щоб цього уникнути, варто здавати пластик на переробку та обмежити споживання продуктів в одноразовій тарі. Пам’ятай, що, коли викидаєш пластик у загальний смітник, десь плаче русалка Маринка.

«Думаєш, від твого смітника до океану занадто далеко? Але це не так, річками і суходолом пакет з магазину, обгортка від морозива і пляшка від напою, які ти легковажно кидаєш у загальний смітник, легко долітають до океану», – нагадує нам Марина.

Голуб Роберт, нагадує про шкідливість спалювання трави, листя і відходів

«Я проти спалювання відходів, а за розумну переробку»


Роберт – це той самий голуб, що живе поряд з нами у великому місті. Тому він чудово розуміє, яку шкоду завдає спалювання листя та відходів. «Люди вважають, що якщо спалити купу листя, трави чи відходів, то можна зробити вигляд, що цього всього і не було. І тоді горять вогнища, стоять стовпи диму, кхе-кхе». Роберт додає, що при згорянні лише одного пластикового пакета в купі сміття вивільняється 70 шкідливих сполук. А спалювання однієї тонни листя додасть у наше повітря 30 кілограмів отрути, якою ми дихатимемо.

Крім того, як зазначає голуб, навіщо спалювати листя, якщо воно може стати компостом і добривом для саду чи городу або ж захистом у зимові холоди. Знищення сухої трави небезпечне для тварин і випалює верхній родючий шар землі.

«Вогонь, звичайно, корисний винахід людства, але не слід ним знищувати довкола все живе. Так  можна ж і себе знищити».

Черв’як Леонід, знає все про користь органіки та компостування

«Я перетворюю відходи на добрива»


Леонід – це персонаж, який нагадує нам про важливість сортування органічних відходів. Адже в процесі переробки вони стають гумусом – поживним добривом для ґрунту. А з нього вже можуть проростати нові смачні овочі та фрукти. Тож черв’як Леонід нагадує нам не забувати відділяти пластик та скло від органічних відходів та утилізовувати все окремо.

«Гумус  це саме та штука, яка збагачує землю так, що з неї ростуть найсмачніші у світі помідори, найхрумкіші у світі огірочки і найкрасивіші у світі квіти», – підкреслює Леонід.

Робот Zero, виступає за зменшення кількості відходів

«Я зменшую кількість відходів»


Так, навіть роботи виступають за зменшення кількості відходів. Мета Zero – нагадати, що ми занадто багато споживаємо і робимо нераціональні покупки. За статистикою, третина всіх продуктів, які ми купуємо, опиняється в смітнику. Крім того, ми звикли використовувати дуже багато одноразових та низькоякісних товарів, які також вельми швидко опиняються на звалищі.

Споживайте розумно: не ведіться на акції, розраховуйте свої реальні потреби та уникайте одноразової упаковки. Для цього придбайте власну багаторазову тару та мішечки, і беріть їх із собою в супермаркет.

«Лише тиждень походу в магазин зі своєю упаковкою і торбинками позбавить ваш смітник 30 дрібних кульочків і близько десятка поліетиленових пакетів. До того ж, обираючи продукти без упаковки, ви ще й економите».

ІЛЮСТРАТОРКА АННА САРВІРА:

«Ідея створення полягала в тому, щоб придумати персонажів, які будуть пов’язані з конкретною проблемою. Наприклад, русалка з пластиком, адже від пластику страждають водні жителі. Або черв’як і органіка. Водночас я намагалася зробити їх цікавими і прикольними: намалювати нецікавого черв’яка легко, а спробуй класного. Щоб ви побачили  персонажа і захотіли собі таку наліпку.

Для створення персонажів ніким не надихалась, хотіла розробити все з нуля. Тож довелось попрацювати з формою, погратись зі стилізацією. Найскладніше – це ще на стадії розробки продумати, які можливі варіанти застосування айдентики. Який вигляд матиме персонаж на різних матеріалах і під різні завдання. Мій фаворит – скажений голуб, здається, він міг би бути символом проекту».

Нова айдентика інформаційної кампанії допоможе партнерам Кока-Кола впроваджувати освітні програми серед молоді. Це «Кока-Кола Беверіджиз Україна», Klitschko Foundation, ГО «Україна без сміття» та Закарпатська обласна організація Всеукраїнської екологічної ліги.


Матеріал підготовлено за підтримки