Недільний ранок. Туман. Стукіт і гул будівництва – біля естакади троєщинського трамваю ще кипить робота. Помаранчеві каски й костюми будівельників контрастують із бурою сумішшю землі й піску, жовта тимчасова розмітка – із сірістю нового асфальту. 

Зранку 1 грудня Подільсько-Воскресенський міст відкрили для приватних автомобілів. Тепер заїхати на нього можна буде з боку Троєщини – через новий тунель під залізницею. Трафіку тут майже немає – чи то кияни ще не повірили, що міст відкриють, чи то в неділю залишилися вдома. 

Для вантажівок міст поки що закритий. Як і для пішоходів. Але тепер через нього ходять уже три автобусні маршрути: до №111 додались іще №110 і 112, які зʼєднуватимуть Троєщину й Воскресенку з центром Києва. Ми проїхалися мостом, показуємо фото і пояснюємо, куди виходять зʼїзди. 

Будівництво зʼїздів з моста на Троєщину ще не завершили

Куди веде Подільський міст 

Заїхати на міст з правого берега можна з вулиці Набережно-Хрещатицька. Заїзду з вулиці Верхній Вал поки не відкривають. Щоби потрапити з моста на Троєщину, треба проїхати через новозбудований тунель, далі новою дорогою вздовж лінії троєщинського швидкісного трамваю й виїхати на вулицю Петра Вершигори в напрямку проспекту Романа Шухевича. Також з моста можна виїхати на вулицю Центральна Садова в бік Русанівських садів і метро «Лівобережна».

Нова дорога від моста до вулиці Вершигори (в бік Троєщини) іде вздовж колій швидкісного трамвая

Заїхати з лівого берега можна такими самими шляхами – якщо з Троєщини, то з вулиці Вершигори; якщо з Русанівських садів – то з Центральної Садової. Виїзд на правому березі веде на вулицю Набережно-Рибальську.

Вулицю Центральну Садову відремонтували перед відкриттям руху мостом

Зʼїзд на Нижній Вал планують добудувати «найближчим часом», повідомили в Асоціації велосипедистів Києва з посиланням на «Дирекцію будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва».

Що це за тунель під залізницею

Новий тунель довжиною 90 метрів проходить під коліями міської електрички. Він сполучає міст зі з’їздом на вулицю Петра Вершигори.

Загалом тунелів під залізницею два. Один – автомобільний, а другий – трамвайний. Другий потрібний для того, щоби продовжити лінію швидкісного трамвая із Троєщини до «Лівобережної» і Осокорків. Цей тунель ще не готовий (але й планів продовжувати лінію поки що немає).

Дістатися до Подільського мосту від Троєщини можна через новий тунель під залізною дорогою

Автомобільний тунель має дві смуги руху та велопішохідну доріжку. Тимчасово рух тунелем буде двостороннім. Пізніше за тунелем планують побудувати розвʼязку, тоді обидві смуги в тунелі вестимуть на виїзд з Троєщини, розповідав оглядач Павло Авдокушин.

Куди можна доїхати громадським транспортом 

Тепер через Подільський міст курсуватимуть три автобуси: №111, №110 і 112 (останні два – у «режимі дослідження пасажиропотоку»). Автобус №111 курсував ще з 2023 року. Він зʼєднує Дарницьку площу із центром Києва: проходить через метро «Лівобережна», Русанівські сади, виїжджає через міст на Набережно-Рибальську, далі через Поштову площу піднімається на Хрещатик і доїжджає до Площі Українських героїв (колись – Льва Толстого).

Нові маршрути вже сполучають із правим берегом Троєщину й Воскресенку. Автобус №110 від вулиці Милославської на Троєщині через міст виїжджає на правий берег, повз Поштову площу піднімається на Хрещатик і доїжджає до Площі Українських героїв. Цей маршрут дублює схему автобуса № 61, відтак останній скасовують.

Автобус №112 курсує від вулиці Микитенка на Воскресенці, через міст переїжджатиме на правий берег і через Вали і Глибочицьку піднімається до Лукʼянівки. 

Під естакадою швидкісного трамвая ще тривають будівельні роботи

Під розворотним кільцем швидкісного трамваю організують нові автобусні зупинки (станція «Райдужний»). Поки що роботи там не завершили, але від тунелю вже можна сходами піднятися до станції міської електрички й трамваю. Пізніше там добудують пандус. У майбутньому планують зробити й ліфт (для нього лише залишили шахту).

Від автобусних зупинок можна буде сходами піднятися до станції міської електрички та швидкісного трамвая. Пізніше завершать пандус

На мосту по дві смуги для авто, велоінфраструктури немає 

На самому мосту через Дніпро рух організували лише верховою (північною) частиною. Там зробили по дві смуги для автомобілів в кожному напрямку (ширина – 3,75 метра). Відокремлених смуг для громадського транспорту не передбачили. 

Рух на мосту організовано двома смугами в обох напрямках, велодоріжок немає

Немає на мосту й велоінфраструктури. «Попри те, що Подільський мостовий перехід — це об’єкт нового будівництва, про облаштування окремої велосипедної інфраструктури взагалі не йдеться, хоча відповідно до затвердженої Київрадою велоконцепції це частина веломаршруту 1 (найвищої) категорії», – сказали в Асоціації велосипедистів Києва.

Рух пішоходів на мості взагалі заборонений. Хоча на мосту є пішохідна зона шириною в метр, огороджена відбійником, пройтися нею неможливо. 

Нова дорога від моста до вулиці Вершигори

Що далі

Подільський міст – один із найбільших довгобудів Києва. Його задумали ще в радянські часи. Проєкт розробили й почали підготовчі роботи – в 1990-х роках. Однак через брак фінансування безпосередньо будівництво почали лише в 2003 році. Відкрити рух по ньому змогли лише 20 років потому – в 2023-му. Тоді по ньому змогли їздити автобуси й спецтранспорт.

Будівництво мостового переходу ще не завершено. Компанія «Автострада» закінчує роботи на зʼїзді в бік Троєщини. До кінця 2024 року планують зробити оздоблення стін тунелю і тротуарів, добудувати пандус до станції елетрички «Райдужний» (раніше «Троєщина–2»). 

Деякі з рішень є тимчасовими. Приміром, дорога від Центральної Садової до тунелю під залізницею. На місці станції має в майбутньому зʼявитися станція метро «Райдужна», для автомобілів добудують естакаду.

Подільсько-Воскресенський мостовий перехід – це цілий комплекс мостів, доріг і розвʼязок довжиною понад 10 кілометрів. Одна із його частин – це Гаванський міст, відкритий в 2007 році. Згідно з проєктом, по мосту має пройти нова лінія метрополітену, яка зʼєднає Поділ із Троєщиною. У конструкції моста вже побудовані три станції: «Суднобудівна» (на Рибальському півострові), «Труханів острів» і «Затока Десенка».

 Обкладинка і фото: Сергій Мирошніченко