На Трухановому острові облаштують доріжку для велосипедистів і пішоходів. Спочатку в КМДА повідомили, що її побудують, щоб перерозподілити автомобільний і велопішохідний потоки на вулиці Труханівській. Після обурення киян заяву спростували: розподіляти потоки не будуть, на Трухановому залишиться вже побудована велопішохідна зона, але з’явиться ще одна над Дніпром.

Водночас облаштування нової велопішохідної зони з представниками Асоціації велосипедистів Києва не обговорювали, повідомив The Village Україна голова Асоціації велосипедистів Києва, U-Cycle Богдан Лепявко.

Ми запитали в «Київавтодору», що саме будуватимуть на Трухановому острові, з якою метою та чи перенаправлять пішоходів і велосипедистів із уже побудованої велопішохідної доріжки на нову.

Нова велопішохідна зона на Трухановому острові: яка її мета

Із пресрелізу заступника голови КМДА Олександра Густєлєва

Заступник голови КМДА Олександр Густєлєв спочатку назвав одну мету нової велопішохідної зони – розподілити автомобільний і велопішохідний потоки на Трухановому.

«Нею користуються пішоходи, що гуляють островом, бігуни, велосипедисти, ролери тощо. Одночасно нею їздить автомобільний транспорт: приватний транспорт спортсменів, власників закладів харчування, гостей туристичних баз, а також, на жаль, вантажний транспорт будівельників. Наявна ситуація є для всіх не зручною та небезпечною. І розподілення, з одного боку, транспортного потоку, а з іншого, велопішохідного стає на часі», – сказав Олександр Густєлєв.

Тому задля того, щоб розвести потоки авто, велосипедистів і пішоходів, мають створити нову дорогу вздовж Дніпра.

Після цієї заяви виникла реакція серед містян: «Прокласти за багато мільйонів велопішохідну доріжку вздовж берега та вигнати велосипедистів і пішоходів із Труханівської туди», «Тобто велосипедист буде виселений на пляж / у хащі / узбіччя», «Замість короткого шляху по прямій їхати в об’їзд? Там же веломаршрут Троєщина – Центр

Тому заступник голови КМДА Олександр Густєлєв змінив свою заяву. У текст першого пресрелізу додали ще один абзац, який видно в історії редагування на Facebook:

«Одночасно вулиця Труханівська незмінно залишиться частиною вже створеного веломаршруту «Троєщина – Європейська площа» і можливою для пересування пішоходів. А для автомобільного транспорту й надалі діятимуть обмеження швидкості руху 20 кілометрів на годину».

Якою буде нова дорога на Трухановому острові

Володимир Гузема


перший заступник гендиректора «Київавтодору»

Протяжність нової дороги на Трухановому острові становитиме 6 кілометрів. Вона буде призначена для велосипедистів і пішоходів. Усі роботи «Київавтодор» має виконати комплексно. Це означає, що вздовж нової дороги з’являться місця відпочинку, велопарковки, вело-СТО, система навігації й урни. А для людей із порушенням зору облаштують тактильну плитку.

На всій дорозі мають облаштувати LED-освітлення та встановити камери відеоспостереження, які будуть інтегровані в систему Smart-city. А всю систему зливної каналізації, яка тут розташована, відремонтують.

Під час облаштування дороги використають матеріали, що поліпшать якість і придатність дороги для велосипедистів. Зокрема, це асфальтобетонна суміш на полімер-модифікованому бітумі. А зони для пішоходів виділять тротуарною плиткою.

Нову велопішохідну доріжку поєднають з уже наявною велоінфраструктурою. Перехрестя облаштують наземними пішохідними переходами та велосипедними переїздами.

Уже провели тендер на проєктування. Проєкт велопішохідної зони мають представити у 2022 році.

Позиція U-Cycle щодо велодоріжок на Труханівській

Богдан Лепявко


голова Асоціації велосипедистів Києва, U-Cycle

По Труханівській, звісно, попри всі запевнення буде спокуса «розділити потоки» в разі реалізації проєкту нової велодоріжки. Але ок, поки повіримо на слово. Утім, на мою думку, головне питання з Труханівською полягає в іншому.

Чому фінансують «частину маршруту», яка й так уже цілком нормальна? Чому замість променаду-дублера для вже наявного маршруту за ці ж гроші не запроєктують, а потім і не побудують ще один магістральний велосипедний маршрут, яким зможуть користуватися десятки тисяч киян замість того, щоб стояти в заторах ще рік чи й більше?

Велоспільнота подавала п’ять маршрутів, проєктування яких просили почати у 2021 році, і коштів на яке поки не виділено. Станом на зараз у проєкті Програми соціально-економічного та культурного розвитку міста (ПСЕР) їх також немає. Плюс один маршрут у будь-якому разі не завадив би, а всього їх аж 15 у нас передбачено. На мою думку, питання треба ставити саме так. А за локальні рішення треба боротися, безперечно, але не треба дозволяти їм затуляти більш загальну картину.