ГалереяПластикові пакети захоплюють місто
Арт-проект «Перешкоди» закликає до відповідального використання поліетилену
З 1 листопада київські пункти переробки вторинної сировини почнуть приймати поліетиленові пакети.
Фотопроект «Перешкоди» арт-директорки Марії Леоненко та діджитал-стратега Альони Дєньги показує роль поліетиленових пакетів у місті та закликає до відповідального споживання.
The Village Україна та Марія Леоненко розповідають про пакети як елемент міського простору.
Фото: Марія Леоненко, Альона Деньга
Пластиковий пакет вже практично став перекотиполем на вулицях міст
– У великих містах, де існують проблеми з прибиранням та утилізацією сміття, у мешканців часто виникає «сліпа пляма» на сміття. Ми звикли до недопалків, паперових стаканців та інших відходів життяєдіяльності активних споживачів, розкиданих по місту. Ми більше не помічаємо їх. Це не перешкода для нас. Тож ми вирішили «підсвітити» цю проблему.
– Якою є «естетична роль» поліетиленового пакета у Києві?
– Пластиковий пакет вже практично став перекотиполем на вулицях міста. Вітер підхоплює напівпрозорі кульки та несе їх містом – як медузи в морі. Іноді зупиняєшся і заворожено спостерігаєш, як надутий пакет повзе асфальтом, ніби якась тваринка. Та це лише сміття, яке літає, естетики в цьому немає.
– Надмірне/неекологічне використання пластику – це проблема у просторі бізнесів чи споживачів?
– Пластиковий пакет – основний вид упаковки для більшості товарів. Більшість пакетів ми виносимо із супермаркетів: там ми спочатку запаковуємо продукти у менші пакети, а потім складаємо це все у більший пакет. І за кілька походів про продукти у нас з’являється пакет із пакетами.
Люди використовують пластик як упаковку не замислюючись, бо це доступно. Пластик скрізь, а щоб відмовитися від нього, потрібно зробити зусилля над собою і самостійно знайти альтернативу.
При цьому відповідальність за використання пластику має лягати не лише на споживача. Найкраще це працює тоді, коли покупців непомітно підштовхують до зниження споживання.
Наприклад, коли супермаркети переходять на багаторазові шопінг-беги чи крафтові пакети, повністю відмовляючись від пластикових і не залишаючи таким чином споживачам вибору.
Люди використовують пластик як упаковку не замислюючись, бо це доступно