Еко10 брендів, які найбільше забруднюють довкілля пластиком в Україні – аудит 2020
Екоактивісти порахували, чийого сміття найбільше на вулицях
Компанії PepsiCo, Coca-Cola та Roshen – у трійці найбільших забруднювачів пластиком в Україні. Це показали результати українського бренд-аудиту Break Free From Plastic, під час якого активісти збирати сміття на вулицях різних міст і визначали, якому бренду воно належить.
Український бренд-аудит координували ГО Zero Waste Society та Zero Waste Alliance Ukraine. Усього активісти зібрали та проаналізували 6 594 одиниці відходів із 14 міст України. Близько 20% сміття здали в пункти приймання вторсировини.
ТОП-10 компаній, чийого сміття найбільше на вулицях
- The Coca-Cola Company (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuze Tea)
- АТБ («Своя лінія», «Розумний вибір»)
- PepsiCo (Pepsi, Lipton, Sandora, Lays)
- Carlsberg («Львівське», «Квас Тарас», Somersby)
- IDS Borjomi Group («Моршинська», «Миргородська», Borjomi)
- ROSHEN (паковання від солодощів)
- Phillip Morris (Parliament, Marlboro, L&M)
- «Оболонь» («Оболонь», «Живчик», «Жигулівське»)
- Anheuser-Busch InBev («Старий Мельник», «Чернігівське», Bud)
- Nestle («Торчин», «Артек», «Мівіна”, Lion)
Мета бренд-аудиту – звернути увагу на відповідальність великих корпорацій за забруднення пластиком і закликати їх зменшити використання одноразового пластику.
«Нас уже багато десятиріч запевняють у тому, що у проблемі засмічення винен споживач, який несвідомо купує та викидає, або держава, що не налаштувала систему збирання та перероблення відходів. Проте є виробники, які, скориставшись недосконалістю законодавства, виготовляють продукцію та паковання, які не можуть бути переробленими, або які економічно невигідно переробляти. Жодна держава світу, на жаль, не здатна регулювати всі проблеми, а в нас їх достатньо – від прав жінок до змін клімату. Тому бізнеси мають вирішувати проблеми, які самі створюють, а споживачам слід обирати більш відповідальних виробників і закликати їх до змін», – розповіла The Village Україна організаторка акції Анастасія Мартиненко.
Активісти вимагають від компаній розкрити, скільки одноразового пластику вони використовують, встановити чіткі цілі щодо зменшення кількості виробів з одноразового пластику, які вони виробляють, і змінити свої системи доставляння продуктів, щоб вийти із залежності від одноразового пластику.
В Україні бренд-аудит відбувся вдруге. Минулого року перші три сходинки зайняли IDS Group, AB InBev Efes та PepsiCo.
Бренд-аудити започаткував міжнародний рух Break Free from Plastic. Цього року активісти зібрали 346 494 одиниць пластику у 55 країнах. Світовими лідерами із забруднення пластиком уже третій рік поспіль залишаються такі бренди, як The Coca-Cola Company, PepsiCo, Nestlé, Unilever, Mondelez International, Mars, Inc., Procter & Gamble, Philip Morris International, Colgate-Palmolive та Perfetti Van Melle.
Дисклеймер: Після змін, внесених організаторами дослідження, редакція відредагувала список брендів, які потрапили до топ-10.
Фото зі збору сміття для українського бренд-аудиту Break Free From Plastic: Alexandra Lozowick