ЕкоЧиє сміття під ногами? Результати першого українського бренд-аудиту
Екоактивісти порахували сміття на вулицях і визначили компанії, які генерують його
В Україні екоактивісти вперше провели бренд-аудит і з’ясували, сміття яких компаній найбільше на вулицях. Пояснюємо, що таке бренд-аудит і як він може допомогти зменшити кількість сміття.
Бренд-аудит відбувався у два етапи: спершу активісти зібрали сміття на локації, далі аналізували його і у спеціальних формах фіксували назви виробників, типи пакування та чи придатні локально до переробки зібрані матеріали.
Усього активісти проаналізували 3 152 упаковки, знайдені під час бренд-аудиту. Після акції усе, що можна переробити, передали на станцію «Київміськвторресурси».
У Києві сміття збирали на Дніпровській набережній, у парку Партизанської слави, в районі села Троєщина та річки Либідь. Окрім столиці, бренд-аудити провели у Львові та Харкові. Організатори акції – ГО «О.ЗЕРО» та міжнародний рух Break Free From Plastic.
«Бренд-аудит – це наш спосіб збирання доказів для того, щоб корпорації відповідали за пластик, який не піддається переробці або який може бути перероблений, але він опиняється там, де він не повинен бути. Єдиний спосіб боротьби із забрудненням пластиком – зупинити його ще до етапу виробництва», – пояснює організаторка акції Анастасія Мартиненко.
Топ компаній, сміття яких знайшли під час бренд-аудиту:
1. IDS Group («Моршинська», «Миргородська», «Трускавецька») – 188 упаковок
2. AB InBev Efes («Чернігівське», «Рогань», «Жигулівське Оригінальне») – 174 упаковки
3. PepsiCo (Pepsi, Lipton, Sandora, Lays) – 150 упаковок
4. Phillip Morris (Parliament, Marlboro, L&M) – 143 упаковки
5. Coca-Cola (Coca-Cola, Fanta, Sprite) – 130 упаковок
6. British American Tobacco (Kent, Vogue, Lucky Strike)– 111 упаковок
7. Carlsberg Ukraine («Балтика», Carlsberg, Grimbergen) – 110 упаковок
8. «АТБ-маркет» («Своя лінія», пакети «АТБ») – 93 упаковки
9. JTI (Camel, Winston) – 93 упаковки
10. Global Spirits («Хортиця», «Мороша», «Первак») – 84 упаковки
Активісти вважають, що виробники повинні почати брати відповідальність за пакування і перейти на більш екологічні альтернативи. «У світі вже є приклади успішних відповідальних виробників, які дотримуються принципів 5R (Refuse, Reduce, Reuse, Recycle, Rot). Вони відмовляються від зайвого, зменшують використання ресурсів і повторно використовують пакування».
Бренд-аудити започаткував міжнародний рух Break Free From Plastic. У 2018 році активісти провели 239 бренд-аудитів у 42 країнах світу. Згідно з результатами, у топі є корпорації Coca-cola, PepsiCo, Nestle, Danone, Mondelez International, Procter & Gamble, Unilever, Perfetti van Melle, Mars Incorporated та Colgate-Palmolive.
Обкладинка: nog