Між Данією й Німеччиною будують найдовший у світі тунель під морем
Під Балтійським морем триває будівництво 18-кілометрового тунелю, який з’єднає Данію і Німеччину, пише BBC.
Це буде найдовший у світі занурений тунель для автомобілів і потягів, а також один із найбільших інфраструктурних проєктів Європи, зазначають у BBC.
Що це за проєкт
Тунель Fehmarnbelt поєднає данський острів Лолланн із німецьким містом Путтґарден. Після відкриття проїзд на авто займатиме 10 хвилин, потягом – сім хвилин. Це замінить теперішню 45-хвилинну поїздку поромом. Також удвічі скоротиться час у дорозі між Копенгагеном і Гамбургом – із п’яти до 2,5 годин.
Як будують
На відміну від тунелів, які бурять у породі, Fehmarnbelt складається з 90 готових бетонних сегментів довжиною 217 метрів. Їх виготовляють на узбережжі Данії, потім буксирують морем і занурюють на дно у заздалегідь вириту траншею. Монтаж ведеться з точністю до 15 міліметрів, зауважили в BBC.
Чому не міст
Початково розглядали міст, але через сильні вітри та інтенсивне судноплавство вирішили, що тунель безпечніший і дешевший. Також зважали на екологічні ризики – наприклад, вплив шуму на морських ссавців. Проти проєкту виступали екологічні організації, але у 2020 році федеральний суд Німеччини дозволив його реалізацію.
Фінансування та терміни
Будівництво коштує близько 7,4 мільярда євро, з яких 1,3 мільярда надає Єврокомісія. Переважну частину профінансувала Данія. Відкрити тунель планують у 2029 році. Щодня ним зможуть користуватись до 12 тисяч авто й понад 100 потягів. Кошти від проїзду мають покрити витрати за 40 років.
Що це дасть регіону
Окрім скорочення часу подорожей, тунель має дати поштовх розвитку одного з найбідніших регіонів Данії – острова Лолланн. Там уже створили завод із виготовлення сегментів і готуються до зростання бізнесу й туризму, зазначили у BBC.
У 2020 році підводний тунель відкрили між двома островами архіпелагу Фарерські острови. Найнижча точка тунелю – показник у 187 метрів під рівнем моря. Проєкт перебував у розробці протягом трьох років, його метою було з’єднати два з 18 великих островів Фарерів.
Обкладинка: Freepik