Улітку 2025 року на мосту Метро планують облаштувати викаточний пірс, де збиратимуть нову металеву аркову конструкцію, повідомив гендиректор КК «Київавтодор» Олександр Федоренко у коментарі для «Вечірнього Києва».

Цю арку вже влітку заводитимуть під перший прогін мосту. Усього треба укріпити чотири прогони. У двох основних судноплавних прогонах аркові конструкції встановлять повністю, у суміжних – металеві підтримувальні конструкції будуть на половині прогону. 

Завдяки таким підтримувальним конструкціям міст Метро можна буде використовувати ще 20 років, кажуть проєктувальними. На час проведення протиаварійних робіт рух авто та метро не перекриватимуть. Завершити ремонт мосту планують у 2026-му.

Які зараз проводять роботи

Зараз на мосту проводять протиаварійні заходи – встановлюють тимчасові металеві підтримувальні конструкції під основними прогонами мосту. Кожну стійку підтримувальної конструкції планують захистити спеціально влаштованими льодорізами для проходу льоду. Це забезпечуватиме міст і його частини від можливого пошкодження. 

Після проведення протиаварійних робіт також планують реставрацію мосту Метро, оскільки це об’єкт культурної спадщини. За словами Федоренка, реставрація одночасно потребуватиме і капітального ремонту.

   

Міст Метро непрацездатний і потребує реставрації ще з 1990-х. У 2009–2010 роках планували його капітальний ремонт, робили обстеження, розробляли проєкт. Але ремонт так і не почали, бо не змогли отримати всіх погоджень, розповів Віледжу Андрій Лимонов, який брав участь у розробленні проєкту капремонту. 

Тепер міст Метро можна тільки реставрувати: він має статус памʼятки архітектури. Але проєкт реставрації місто досі не замовило. Щоб міст не зруйнувався, поки чекає на ці роботи, місто вирішило провести протиаварійні роботи, встановити підпірки під його прогонами. За даними департаменту транспортної інфраструктури, ці роботи почали ще в липні 2024 року. Ці протиаварійні роботи довірили компанії Onur, вони обійдуться місту у 2 мільярди гривень. Рух транспорту й метро для цього перекривати не планують.

За оцінками європейських фахівців, перебудувати міст Метро коштує щонайменше 500 мільйонів євро. Розроблення проєкту реставрації може зайняти до двох років.

Обкладинка: Віледж