Забудовник програв апеляцію у справі щодо Протасового Яру в Києві
У Північному апеляційному господарському суді провели фінальне засідання щодо апеляції Київради й ГО «Захистимо Протасів Яр» проти забудовника ТОВ «Протасів Яр». Рішення ухвалили на користь активістів.
Суд вирішив закрити провадження за позовом компанії-забудовника про часткове скасування рішення Київради щодо створення заказника імені Романа Ратушного. «Це рішення залишає заказник у безпеці, хоча, найімовірніше, забудовник піде в касацію й буде повторно його оскаржувати, посилаючись на практику Верховного Суду, яка стосується парків», – каже адвокатка й представниця Київради Ольга Веретільник.
У 2004 році землі заказника незаконно передали забудовнику через корупційні схеми, за словами адвоката ГО «Протасів Яр» Антона Диканя. Компанії-забудовникові належить 16 із 20 гектарів території, на якій Київрада вирішила створити ландшафтний заказник імені Романа Ратушного у 2022 році. Тому вони подали позов про часткове скасування рішення Київради.
Забудовник вважає, що він є власником земельних ділянок, які всупереч закону долучили до заказника. Його представник каже, що компанія нібито не проти створення природоохоронної території, але має сумніви щодо законності процедури. Водночас забудовник планує створити щільну забудову на місці заказника, що негативно впливатиме на екологію, за словами Диканя.
Окружний адміністративний суд міста Києва дозволив забудову Протасового яру ще у вересні 2019 року. На ділянці за вулицею Миколи Амосова ТОВ «Дайтона груп» збиралася побудувати багатофункціонального комплексу Tourbillon. У грудні 2019 року КМДА оскаржила таке рішення.
У січні 2022-го Верховний Суд підтвердив законність рішення Київради щодо заборони будівництва в Протасовому яру. Забудовник подав скаргу на це рішення, але Верховний Суд відмовився задовольнити її й залишив у силі рішення суду другої інстанції, визнавши договір забудовника про суборенду недійсним. У липні 2022 року депутати міськради проголосували за створення ландшафтного заказника «Протасів Яр».
Обкладинка: Володимир Бондаренко