Аналіз компанії «Про мобільність» і спостереження громадської організації «Пасажири Києва» свідчать, що ситуація з трафіком у Києві після відкриття руху Подільським мостом суттєво не змінилася. Про це ідеться в матеріалі Віледжу «Подільський міст звернув не туди. Чи можна його врятувати».

Якісного дослідження ситуації з трафіком у Києві не проводили. Компанія «Про мобільність» на запит Віледжа проаналізувала деякі дані сервісу TomTom, які отримала для інших своїх проєктів.

«Результати доволі не однозначні. Для ранку ми бачимо істотне скорочення часу проїзду (34%) для мосту Метро (ділянка метро «Лісова» – метро «Дніпро»). Натомість на маршруті Одеська площа – Дарницька площа час збільшився на 10%. За рештою напрямків зміни менш як 10%. У вечірній пік також значне зменшення (більше ніж 50%) на ділянці метро «Лісова» – метро «Дніпро», натомість на 17% зріс час поїздки Водогінна – ринок «Троєщина», – зазначає в коментарі Віледжу фахівець компанії «Про мобільність» Юрій Трембач.

Ці дані показують «доволі істотне розвантаження мосту Метро», каже він. Однак ці дані не вичерпні, додають у «Про мобільність». Для більш надійної оцінки варто було проаналізувати кілька десятків маршрутів із лівого берега на правий і назад.

В організації «Пасажири Києва», де моніторять затримки руху громадського транспорту за GPS, кажуть, що «глобально запуск руху Подільським мостом нічого не вирішив».  

«Наприклад, затримки на вузькому місці перед Північним мостом сильно не змінилися, – каже в коментарі Віледжу співзасновник організації Вʼячеслав Скриль. – А затримки на Набережно-Хрещатицькій з Оболоні в бік центру, можливо, навіть стали трішки більше внаслідок того, що потік автомобілів із Подільського мосту довантажує це вузьке місце на зʼїзді з Гаванського мосту».

«До нас часто звертаються з питаннями, чи ви робили такий-то аналіз [транспортної ситуації в місті], що фактично є роботою виконавчої влади. Ми сформулювали універсальну відповідь, яку назвали «презумпція неефективності. Принцип такий: треба вважати будь-яке транспортне рішення неефективним, поки не буде доведено протилежне. Оскільки протилежне не доведено, значить, Подільський міст не ефективний», – каже в коментарі Віледжу засновник компанії «Про мобільність» Дмитро Беспалов.

   

Подільський мостовий перехід – це комплекс мостів, доріг і розвʼязок довжиною понад 10 кілометрів, який має зʼєднати Поділ із житловим масивом Воскресенка. Його задумали ще в радянські часи, проєкт розробили й почали підготовчі роботи в 1990-х роках. Безпосередньо будівництво стартувало лише у 2003 році. Будівництво обʼєкту досі триває, ще не готові всі підходи на лівому й правому берегах. 

У грудні 2024 року Подільський міст відкрили для руху приватних автомобілів. Згідно з останнім корегуванням проєкту, кошторис становить близько 20 мільярдів гривень. Станом на початок 2025-го на нього вже витратили 18 мільярдів, ще 400 мільйонів планують витратити протягом року.

ФОТО Й ОБКЛАДИНКА: Сергій Мирошніченко для Віледжа