У Лісабоні відновили фунікулер, який не працював 120 років
Архітектурне бюро Atelier Bugio в Лісабоні відновило фунікулер, який не працював 120 років.

Фунікулер з’єднує гористий район із містом. На початку 20 століття тут була транспортна лінія, яку закрили через будівництво трамвайної колії.


Маршрут охоплює лише дві зупинки: одна на нижньому рівні Rua dos Lagares і іншу на верхньому рівні, біля оглядового майданчика. Нижню станцію спроєктували так, щоб вона мала гармонійний вигляд і міському просторі.

Подорож на фунікулері триває всього п’ять хвилин і з його кабіни можна роздивитися монастир і прилеглий громадський сад.
Відновлення фунікулера тривало 15 років і на проєкт витратили сім мільйонів євро.

У 2023-му в Лісабоні почали тестувати суперквартали» без автомобілів. Це кілька вуличних кварталів, де внутрішні вулиці пристосовані для пішоходів і велосипедистів, а окраїни – для моторизованого транспорту.
Обкладинка й фото: Alexander Bogorodskiy