Скасувати сезонне підвищення швидкості в Києві з 50 до 80 км/год для зменшення аварійності й травмування на дорогах закликає член організації U-Cycle й учасник «Майстерні міста» Влад Панченко.

Що не так із сезонним підвищенням швидкості

З 1 квітня до 1 листопада на міських вулицях можна підвищувати швидкість з 50 до 80 км/год на 17 ділянках доріг. Київська міськрада за погодженням Патрульної поліції ухвалила відповідне рішення ще у 2018-му.

Також Панченко зазначає, що:

  • на більшості вулиць немає камер фіксації для контролю швидкості автівок, що призводить до порушення правил дорожнього руху;
  • фактична швидкість руху перевищує обмеження в 50 км/год, оскільки за законом швидкість можна перевищувати на 20 км/год без штрафу;
  • штраф за перевищення швидкості на понад 20 км/год становить лише 340 гривень.

«Підвищення швидкості до 80 км/год призведе до того, що фактична швидкість руху водіїв буде 80–100 км/год, а на ділянках без камер контролю ще вищою», – пояснює автор петиції. 

Чому ще треба обмежити максимально допустиму швидкість руху

«ДТП на швидкості понад 50 км/год уже є смертельно небезпечним для його учасників, особливо пішоходів і велосипедистів», – зазначають активісти.

ГО U-Cycle, «Пасажири Києва» й «Урбанрада» у 2024-му також визначили фактори, що впливають на небезпеку на дорозі:

  • зупинки громадського транспорту в крайній правій смузі;
  • не захищені бар’єрами опори освітлення й шляхопроводів, дерева на відстані до п’яти метрів від краю проїжджої частини;
  • рух велосипедистів по дорогах через відсутність велоінфраструктури;
  • заїзди з вулиці до АЗС або магазинів без дублювальних проїздів.
Що просять U-Cycle

ГО U-Cycle закликає департамент транспортної інфраструктури КМДА й Патрульну поліцію Києва не допустити можливе підвищення швидкісного режиму з 50 до 80 км/год з 1 квітня 2025-го на вулицях:

  • проспект Романа Шухевича;
  • проспект Степана Бандери;
  • проспект Миколи Бажана;
  • вулиця Набережно-Рибальська;
  • Набережне шосе;
  • Наддніпрянське шосе;
  • Столичне шосе;
  • дорога Р-69 у межах міста Києва.

Підписати петицію можна на сайті Київради й у застосунку «Київ Цифровий». 

   

Перевищення швидкості руху стало причиною майже 40% ДТП із тяжкими наслідками у 2024 році. Торік у Києві кількість ДТП з постраждалими й травмованими досягла максимуму з 2019 року через ДТП у Києві загинули 107 людей і ще 2444 отримали травми.

Обкладинка: autoua.net