В Україні запустили перший університетський курс про планування велоруху
В Україні вперше запустили академічний пілотний навчальний курс про планування й організацію велосипедної мобільності.
Студенти зможуть навчитися розробляти стратегічні документи планування веломережі й проводити велоаудит вулично-дорожньої мережі. Вони також вивчатимуть облаштування велосипедного руху й різновиди велоінфраструктури. Практична частина курсу передбачає проєкт із плануванням велосипедної мережі в конкретній громаді.
Курс розробили в Національному транспортному університеті разом із ГО U-Cycle і командою Bike City Consulting. Він є навчальною дисципліною трьох освітніх програм НТУ:
- «Розумний транспорт і логістика для міст»;
- «Транспортно-логістичні системи вантажних автомобільних перевезень»;
- «Інтелектуальні системи управління дорожнім рухом».

Велосипедами в українських громадах користуються як пересічні мешканці, так і працівники критично важливих під час війни служб. #BikesForUkraine
Що вивчають на курсі
- роль велотранспорту для сталого розвитку міст і громад;
- історію велосипедної мобільності;
- стратегічні документи від європейської велостратегії до велоконцепцій українських громад;
- державні будівельні норми й стандарти України;
- різноманітні форми велосипедного руху від велодоріжок до вулиць спільного руху;
- види веломаршрутів і веломереж;
- велосипедну логістику й використання вантажних велосипедів;
- мультимодальність й інтеграцію велосипеда з іншими видами транспорту;
- вплив велоінфраструктури на безбар’єрність;
- значення велосипедної мобільності для відбудови і євроінтеграції України;
- промоцію велотранспорту.
Автори курсу кажуть, що наразі в Україні критично бракує фахівців, які можуть якісно організовувати безпечний велорух у громадах і на регіональному рівні. Курс запустили для того, щоб створили умови для навчання транспортних інженерів і планувальників веломобільності в містах і громадах.
Уперше за п’ять років у Києві зменшилася кількість велосипедистів. Протягом 2024-го кількість велосипедистів зменшилася на 28% у будні й на 17% на вихідних, як порівняти з показниками у 2022 році.
У червні U-Cycle сформувала рекомендації щодо створення «велодружніх» шкіл із велосипедною й навчальною інфраструктурою.