Статистику з найбільш проблемними маршрутами, вулицями й причинами затримок громадського транспорту зібрала спільнота «Пасажири Києва». 

Статистика базується на даних каналу «Київпастранс» упродовж 2024 року. Загалом активісти виділили три основні причини затримок: технічні, ДТП й неправильне паркування. Утім не враховували затримки через виклики швидкої, падіння дерев, підтоплення, дорожні роботи й відсутність електропостачання. Також немає даних поза періодом часу з 08:00 до 20:00 й вихідних. 

«Що важливо, блокування руху з року в рік відбуваються на одних і тих же вулицях і з тих же причин. Не можна сказати, що департамент транспортної інфраструктури КМДА щось узагалі планує з цим робити», – коментують організатори. 

Трамваї

Найбільш проблемними вулицями для трамвайного руху за кількістю затримок є Глибочицька (57), Дегтярівська (44), бульвар Гавела (35) і Дмитрівська (33).

Окремо відзначають вулиці Верхній і Нижній Вали, де за рік зафіксували 21 блокування руху через неправильне паркування, а також Бориспільську – 11 блокувань через ДТП.

Затримки не з технічних причин відбуваються переважно на вулицях, де водії мають змогу виїжджати на трамвайні колії (Глибочицька, Дмитрівська) чи паркуватися в габариті трамвая (Дмитрівська, Вали), пояснюють «Пасажири Києва». 

За маршрутами антирейтинг очолив трамвай №14 на правому березі – 251 затримок за рік, тобто в середньому 5 випадків на 7 днів. А на лівому березі – трамвай №27 зі 128 затримками. 

Тролейбуси

Тролейбуси мають менше затримок із технічних причин, підрахували активісти. Максимальна їхня кількість була на проспекті Повітряних Сил (9), вулиці Теліги й Січових Стрільців – по 6. «Київпастрансу варто звернути увагу на стан контактної мережі на цих вулицях», – вважають організатори. 

Критичними за кількістю припаркових авто, що заважають проїзду, вони називають вулиці Володимирську, Малу Житомирську, майдан Незалежності, Софіївську. Там зафіксували близько 50 випадків затримок, тобто майже щотижня.

А через ДТП найчастіше рух блокували на проспектах Берестейському, Бандери й Науки, а також на вулиці Максимовича. Там треба змінити організацію дорожнього руху для зменшення аварійності, вважають активісти. За маршрутами найбільше затримок фіксували на тролейбусних маршрутах №6, №18, №16, №30.

«Частково проблему могли б вирішити тролейбуси з автономним ходом, але це стосується лише випадків, коли тролейбус фізично може обʼїхати перешкоду», – кажуть активісти й уточнюють, що це не вирішить питання на найпроблемніших вулицях (Малій Житомирській, Софіївській, розвороті на майдані Незалежності).

Автобуси

Найбільш проблемною ділянкою для автобусів була Львівська площа, тому й найбільш проблемним маршрутом став №17, ідеться в дослідженні. Також час від часу перекривають рух на Подільському й Південному мостах під час повітряної тривоги або проведення заходів, тому затримуються автобусні маршрути №110, 111, 112 і №22 і 91.

Загальна статистика за 2024 рік

  • тролейбуси – 1092 затримки, з яких 66% були через ДТП, а 21% – з технічних причин;
  • трамваї – 912 затримок, з яких 59% – з технічних причин, 31% – через ДТП
  • автобуси – 187 затримок, з яких 65% через ДТП, 33% – через неправильно припарковані авто

«Ці дані підтверджують поганий стан інфраструктури електротранспорту, який міська влада не поліпшує достатніми темпами, а натомість виділяє кошти на чергові автомобільні розвʼязки й перекладення асфальту», – додають активісти.

   

У 2024 році Київ простояв у заторах щонайменше 101 годину через повітряні тривоги. Це приблизно 4,2 дня, і за цей час мешканці змогли б 202 рази поснідати, 34 рази сходити на манікюр, 145 разів зводити дитину в дитсадок або 31 раз прочитати книжку.

Обкладинка: Галицька площа; Костянтин Гузенко для Віледжа