Вартість добудови Подільського мосту зросла вдвічі. Прокуратура вимагає скасувати договір
Прокуратура Києва вимагає через суд скасувати договір на будівництво Подільського мосту, адже його вартість за 6 років зросла вдвічі – до 8,7 мільярда гривень, і продовжує збільшуватись.
У 2017 році КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва» уклала договір з приватною компанією на будівництво мосту за 4,3 мільярда гривень. За цей час до договору додавали нові угоди, які збільшували терміни робіт і їхню ціну. Станом на кінець 2024 року вже виплатили понад 8,7 мільярда гривень.
Крім того, Антимонопольний комітет України виявив, що компанії, які брали участь у тендері (зокрема й переможець), домовлялися між собою ще у 2017 році. Вони використовували один пристрій, одну IP-адресу, спілкувались і мали спільного представника. Через це комітет визнав тендер порушенням правил конкуренції. Компанії намагалися оскаржити це рішення у судах, але програли.
З огляду на порушення і те, що міст ще не добудований, прокуратура звернулася до суду, щоб скасувати договір на будівництво. Господарський суд Києва вже відкрив справу.
- Подільсько-Воскресенський міст будують уже понад тридцять років. У лютому 2023 року прокуратура з’ясувала, що на будівництві мосту розікрали 36 мільйонів гривень, а в червні стало відомо, що під час будівництва могли розікрасти ще 104 мільйони гривень.
- У серпні 2024 року субпідрядник будівництва Подільсько-Воскресенського мосту в Києві отримав підозру про привласнення шести мільйонів гривень. А в листопаді заступнику директора оголосили підозру за службову недбалість, унаслідок того розмір збитків під час будівництва оцінили в понад 3,5 мільйона гривень.
- 1 грудня Подільсько-Воскресенський міст відкрили для приватних автомобілів. Тепер заїхати на нього можна буде з боку Троєщини – через новий тунель під залізницею. Ми проїхалися мостом, показуємо фото і пояснюємо, куди виходять зʼїзди.
- Ми також вирішили розібратися, що не так з іншими автомобільними переправами через Дніпро в Києві. Редакція оголосила «Тиждень мостів» і випустила поспіль пʼять текстів про київські мости.
Обкладинка й Фото: Сергій Мирошніченко