Правоохоронці повідомили про підозру пʼятьом людям через аварію на київському атракціоні 21 липня. Тоді через обрив тролея хлопець впав у Дніпро й загинув.

Підозри отримали:
  • проєктант атракціону;
  • директор підприємства, що виграло конкурс на облаштування канатної переправи;
  • експерт приватної експертної установи, який проводив огляд атракціону;
  • ФОП, що управляв канатною дорогою з 2024 року;
  • колишній інженер із технічного нагляду КП «Плесо».
За що отримали підозри

Проєкт атракціону допустив низку прорахунків, встановили слідчі. Зокрема, використовували канат, який не підходить для атракціонів. Саме ця помилка призвела до обриву каната, вважає прокуратура. Водночас директор товариства затвердив цей технічний проєкт.

У квітні 2024 року провели експертизу канатної дороги перед тим, як передати атракціон в управління ФОПу. Її проводив експерт приватної експертної установи, яку акредитувада Державна служба України з питань праці. За даними слідства, він не звернув уваги на невідповідність встановленого канату.

Водночас ФОП, який експлуатував атракціон, повинен був здійснювати щоденний його огляд перед початком роботи й реагувати на неналежний стан каната. Контролювати стан атракціону також мав колишній інженер із технічного нагляду КП «Плесо», оскільки він відповідає за безпечну експлуатацію об’єктів комунального підприємства, кажуть у прокуратурі.

Яке покарання

Чотирьом особам повідомили про підозру в порушенні правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, яке спричинило загибель людини (ч. 2 ст. 272 КК України). Їм загрожує обмеженням волі на строк до пʼяти років або позбавленням волі на строк до восьми років, з позбавленням права обіймати певні посади.

Колишньому інженеру з технічного нагляду КП «Плесо» повідомили про підозру в службовій недбалості (ч. 2 ст. 367 КК України). Воно карається позбавленням волі на строк від двох до пʼяти років із позбавленням права обіймати певні посади. Наразі досудове розслідування ще триває.

   

  • У прокуратурі Києва зазначали, що намагалися зупинити роботу атракціону у 2021 році. Водночас у КМДА казали, що у 2021 році прокуратура через суд оскаржувала результати інвестиційного конкурсу, але не намагалася скасувати роботу самого атракціону. У КМДА додали, що атракціон на той момент ще «не існував як такий».
  • У серпні журналісти «Економічної правди» зʼясували, що Держслужба з питань праці не проводила перевідок київського атракціону через Дніпро з 2020 року.

Фото: Київська міська прокуратура