Крюківський вагонобудівний завод програв суд КП «Київський метрополітен» на 79,2 мільйона гривень, повідомляє Liga.net. 

Що сталося

У серпні 2023-го Крюківський вагонобудівний завод виграв тендер на постачання потягів для київського метро. Завод мав поставити 10 потягів, але вже в грудні 2023-го Київський метрополітен відмовився купувати потяги через невиконання вимог із боку виробника. 

Завод звернувся до Господарського суду Києва з вимогою повернути йому контракт на постачання потягів-труб. За даними суду, завод намагався змінити постачальника ключового обладнання, що суперечило умовам тендеру. 

Навіщо міняти постачальника й чому це неможливо

Постачальником систем управління і тягового обладнання мала бути іспанська компанія CAF. Однак Крюківський завод планував співпрацювати з польською компанією Medcom нібито через те, що в CAF перевантажені виробничі лінії.

Зміна постачальника означала б зміну «марок, моделей, типів запасних частин і самого обладнання», що фактично переписувало істотні умови контракту. Через це ЄБРР, який фінансував проєкт, попередив, що може відмовити в кредитуванні.

Вагони, які мав поставити Крюківський вагонобудівний завод. «Бізнес Цензор»; серпень, 2023

   

  • Нові вагони метрополітену мали перевозити пасажирів на зеленій гілці метро від станції «Сирець» до житлового масиву Виноградар.
  • Метро на Виноградар нарешті почали добудовувати на початку листопада 2024-го: роботи почали на кількох ділянках, що майже три роки стояли без змін, а між «Сирцем» і «Мостицькою» будують лівий перегінний тунель. Віледж зібрав думки, чи треба саме зараз витрачати 14 мільярдів гривень на метро на Виноградар.

Обкладинка: «Бізнес Цензор»