Компанія «Автострада», що будує метро на Виноградар, показала, як будують 42-метровий шахтний стовбур лівого перегінного тунелю на зеленій гілці між станціями «Сирець» і «Мостицька». Цей тунель почали будувати ще у 2022-му.

Навіщо треба шахтний стовбур

Тунель глибокого закладення між станціями метро будуватимуть закритим способом. Спершу фахівці бетонують напрямну для буріння стіни в ґрунті за допомогою буросічних паль. Ці палі утворять суцільну бетонну стінку, яка утримуватиме ґрунт і не дозволить ґрунтовим водам проникнути в шахту. Через кожні чотири метри конструкцію підсилюватимуть залізобетонними поясами. 

Після того, як тунелепрохідницький щит завершить прокладання лівого перегінного тунелю, його демонтують і вилучать на поверхню саме через шахтний стовбур.

Як будують тунель між «Мостицькою» й «Проспектом Правди»

У дворівневому тунелі між станціями метро «Мостицька» й «Проспект Правди» вже завершують облаштовувати гідроізоляцію з ПВХ-мембрани, яка огортає тунель як суцільний рукав.

Така гідроізоляція складається з автономних секцій, які можна окремо відновлювати навіть після завершення будівництва. У кожній секції будуть ін’єкційні штуцери, з яких виведуть трубки. У разі пошкоджень через ці трубки можна буде закачувати смолу або акрилатний гель, щоб заповнити порожнини. Після облаштування гідроізоляції почнуть армування й бетонування дворівненого тунелю.

   

  • «Метро на Виноградар» – умовна назва проєкту будівництва нових станцій київського метро по зеленій гілці від «Сирця» до житлового масиву Виноградар, яке почалось у березні 2019 року. На першому етапі до 26 листопада 2021 року мали побудувати дві станції: «Мостицька» й «Проспект Правди». 
  • На будівництві метрополітену на Виноградар «відмили» понад 139 мільйонів гривень. Підрядник поклав бюджетні кошти на депозитний рахунок у банк. Упродовж 2019 року комерційна установа отримала близько 139 мільйонів – відсотки від депозиту на суму 1,5 мільярда гривень. Лише у квітні 2024 року кошти постановили повернути місту.
  • Договір на відновлення будівництва метро на Виноградар уклали 15 серпня 2024 року. Вартість робіт складає приблизно 14 мільярдів. Загалом на їх виконання виділяють 30 місяців. Віледж зібрав думки, чи треба саме зараз витрачати 14 мільярдів гривень на метро на Виноградар.
  • На початку листопада компанія «Автострада» повідомила, що починає добудовувати метро на Виноградар. Вони будують дві станції: «Мостицьку» й «Проспект Правди». Також проводять підготовчі роботи на інших ділянках, що майже три роки до цього стояли без змін.

Фото й обкладинка: «Автострада»