Громадські організації U-Cycle, «Доступно.UA», «Рада з урбаністики Києва», Urban Crew й «Пасажири Києва» сформували перелік наземних пішохідних переходів, які потрібно облаштувати в місті, і нанесли їх на карту.

На початку 2022 року узгодили перелік із 49 локацій, де треба першочергово облаштувати наземні переходи, які дублюватимуть підземні й надземні. Перелік узгодили Urban Crew, департамент транспортної інфраструктури КМДА, КП «Центр організації дорожнього руху», КК «Київавтодор» і патрульна поліція. Усього тоді дослідили понад 100 локацій.

Наразі з цього переліку реалізували шість переходів. Також ще два мають зробити до кінця 2024 року й від чотирьох переходів у 2025 році. Водночас виникають нові локації, де теж варто облаштувати переходи. Наприклад, між проспектом Лобановського й вулиці Головка або біля станції метро «Іподром», кажуть у U-Cycle.

Тому організації напрацювали перелік із 95 додаткових переходів, щоб доповнити наказ. А також, щоб «не вступати в дискусію щодо кожного нового переходу, коли розглядають проєкт капремонту певної вулиці», кажуть ініціатори проєкту.

Перелік переходів можна переглянути на карті. Низку з них можна створити в межах поточних ремонтів світлофорних обʼєктів, додають «Пасажири Києва».

На карту також додали переходи, які реалізували у 2024, 2023 й 2022 роках і раніше. Крім того, можна переглянути обʼєкти, які наразі облаштовують, і ті, які не погоджує поліція.

«Кількість людей з інвалідністю зростає, тому облаштування наземних переходів стає дедалі більш нагальним і потребує збільшення обсягів фінансування для проведення робіт із їх облаштування», – кажуть «Пасажири Києва».

   

  • П’ять наземних переходів, які обіцяли облаштувати у 2023 році, облаштовують у Києві у 2024-му. Упродовж 2023-го мали облаштувати девʼять наземних переходів, однак продублювати змогли лише два наземні – перехід між вулицями Довженка й Молдовською та на перехресті вулиць Хмельницького й Чикаленка.
  • На перетині проспекту Валерія Лобановського й вулиці Володимира Брожка регульований безбар’єрний наземний пішохідний перехід облаштували наприкінці липня 2024-го.
  • Редакція Віледжа зібрала п’ять поширених хибних тез із дискусій про наземні переходи, які можна зустріти в мережі, і разом із транспортними експертами й фахівцями з інклюзивності пояснює, що не так із цими твердженнями.

Обкладинка: КМДА