Екскерівнику метро повідомили про підозру через підтоплення між «Либідською» й «Деміївською»
Колишнього керівника КП «Київський метрополітен» підозрюють у службовій недбалості, яка призвела до підтоплення тунелю між станціями «Либідська» й «Деміївська», повідомляють в Офісі генерального прокурора.
У прокуратурі не називають імені підозрюваного, але з липня 2014 року на момент аварії посаду керівника київського метрополітену обіймав Віктор Брагінський.
Через недбалість міському бюджету завдано понад 138,5 мільйона гривень збитків, підрахували правоохоронці. Київський метрополітен через закриття станцій метро недоотримав доходи в сумі майже 26 мільйонів гривень.
За даними слідства, екскерівник не оцінив ризики виникнення надзвичайних ситуацій, а також не вживав заходів щодо збереження споруд та запобігання несправностей.
Крім того, він не призначав комісію для проведення обстежень і спостережень за дефектними, ослабленими конструкціями й спорудами станцій «синьої гілки» метрополітену. Це призвело до підтоплення й розгерметизації тунелю між станціями метро «Деміївська» й «Либідська».
Наразі встановлюють місце перебування підозрюваного. Згідно з другою частиною статті 367 Кримінального кодексу України йому загрожує 2–5 років позбавленням волі без права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю до трьох років. А також штраф до семисот пʼятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
- У березні Віталій Кличко пообіцяв відсторонити від посади очільника метрополітена Віктора Брагінського після журналістського розслідування Bihus. Info. Пізніше Брагінський самостійно написав заяву на звільнення.
- Редакція Bihus. Info вивчила декларацію Брагінського й підрахувала статки родичів очільника підземки. Він має дві однокімнатні квартири (одна з них коштує два мільйони в новому ЖК), дачу на Київщині та вживаний позашляховик Toyota Land Cruiser.
- Через підтоплення перегінного тунелю з 9 грудня закрили ділянку між станціями метро «Деміївська» й «Либідська». Тоді влада Києва запустила дублювальні наземні маршрути й «човниковий» рух потягів.
- Перший пробний потяг на оновленій ділянці синьої гілки запустили у ніч із 30 на 31 серпня. Повноцінний рух потягів на синій гілці метро між станціями метро «Деміївська» й «Либідська» відновили у вересні.
- Ми поспілкувалася з головним інженером проєкту відновлення Ігорем Гелетюком й інфраструктурним оглядачем Павлом Авдокушиним, який бував у пошкодженому тунелі й на будмайданчику над ним. Розповідали, що там відбувалося й чому все не так просто, але приводів вважати, що роботи затягнуться на роки, немає.
Фото: Павло Авдокушин