Іспанські залізничники з ADIF допоможуть Україні автоматизувати систему зміни ширини колії, повідомив директор департаменту стратегії і трансформації АТ «Укрзалізниця» Олег Яковенко на Міжнародній конференції Rail Expo.

За попередніми розрахунками встановлення такої системи може коштувати 15 мільярдів євро. З них 11 мільярдів витратять власне на будівництво, а ще чотири мільярди піде на додаткові витрати: депо, рухомий склад, колійні машини й уся інфраструктура, що підтримуватиме систему. 

Планують, що автоматична система буде двох типів: двопозиційна (1520 / 1435 міліметрів) і трипозиційна, яку можна буде перемикати на мережі 1520, 1435 і 1668 міліметрів. Так українці зможуть доправляти вантажі прямо в Іспанію. 

Власне будівництво розпочнуть уже у 2025-му році. Ще приблизно два роки буде потрібно, щоб пройти розроблення й сертифікації. 

   

  • У листопаді 2023-го американське агентство з міжнародного розвитку USAID підписало меморандум про євроінтеграцію залізниці в Україні. За документом, планували модернізувати й замінити колії від станції Мостиська, яка на кордоні з Польщею, до Львова. 
  • До кінця 2024-го Україна планує запустити залізничне сполучення зі Словаччиною з пересадкою в Чопі. Потяг Київ – Кошице з потенційним продовженням до Братислави хочуть пустити в середині грудня.
  • Зараз також триває будівництво вузької колії до Ужгорода, що забезпечить пасажирське сполучення між містами Братислава – Чоп власне до Ужгорода. Цей напрям планують запустити протягом наступних двох років.