У Чернігові повністю завершили будівництво мосту через Десну. Ось який вигляд він має
У Чернігові завершили будівництво мосту через річку Десну, одного з найбільших інфраструктурних проєктів у країні, повідомляє компанія «Автострада».
Цей міст – найкоротший шлях із київської траси в центр Чернігова. Росіяни зруйнували його в березні 2022 року під час спроби окупувати область і місто.

Рух першою чергою запустили ще в травні, а тепер працюють обидва проїзди мосту, на дві смугу в кожну сторону.
Утім перш ніж почати будівництво, там зробили тимчасовий проїзд і розчистили дно річки від уламків. Із дна Десни підняли 400-тонні шматки металевих конструкцій і підривали їх під водою.
«Водолази розрізали ці замулені конструкції на 11-метровій глибині. Ми навіть сконструювали тяговий пристрій, щоб дістати з річки ті уламки, які неможливо дістати в інший спосіб», – розповідають в «Автостраді».

Проєкт нового мосту розробили за пʼять місяців, а звели за майже два роки. Працювали за системою design & build, тобто й проєктувальники, і будівельники діяли паралельно.
Найдовший 106-метровий прогін над руслом річки зробили металевим і без опор у воді. Балки для нього виготовили з останньої довоєнної партії металу «Азовсталі».

Прогони мосту над берегами також монолітні залізобетонні. На виїздах з мосту облаштували розвʼязки, а на конструкції – підземні переходи, велодоріжки й проїзди для маломобільних осіб.
Житлові будинки поруч відділили шумозахисними екранами, а на мачтах освітлення встановилио декоративні скляні панно, де зобразили історичні пам’ятки Чернігова.

Міст обладнали системою моніторингу, яка контролює стан елементів конструкції, а також метеостанцією, що фіксує й відображає на табло температуру дорожнього покриття, погодні показники, сповіщення про ДТП й обмеження руху. Термін експлуатації мосту – не менше 100 років.
Роботи не зупиняли навіть під час найбільшого за останні 130 років зимового паводку на Десні, коли річка затопила будмайданчик, кажуть у компанії.
- 27 мостів лише на державних дорогах Чернігівської області зруйнували російські окупанти з початку повномасштабного вторгнення. Це найбільше серед усіх нині деокупованих областей України. Крім того, окупанти пошкодили 680 кілометрів доріг на Чернігівщині.
- 17 жовтня 2023 міст через Десну внесли до Книги рекордів України як найдовшу суцільну монолітну прогонову будову довжиною 122,493 метра.
обкладинка й фото: «Автострада»