Міністерство освіти й науки скасувало розподіл дівчат і хлопців для вивчення предмету «Захист України», ідеться в пресслужбі. 

Відтепер учнів й учениць ділитимуть на групи не за статтю, а за кількістю – у кожній групі буде від 8 до 15 людей. Ділити дітей саме за таким принципом мають усі школи незалежно від того, за якою програмою навчаються.

Ці зміни дадуть змогу вчителям зосередитися на практичному навчанні в менших групах, а діти зможуть опановувати базові навички для життя, самозахисту й формування оборонної свідомості, кажуть у Міносвіти.

Також оновлюють навчальну програму

Протягом 2024–2026 років у межах всеукраїнського експерименту впроваджують оновлену програму. Вона складатиметься з 10 модулів і буде спрямована на розвиток практичних умінь. На уроках діти:

  • вивчатимуть домедичну допомогу;
  • здобуватимуть навички управління безпілотниками;
  • засвоюватимуть тактичну медичину;
  • працюватимуть із радіозв’язком й іншими сучасними технологіями, що відповідають реаліям воєнного часу.

Оновлена програма «Захисту України» стане основою для профільного вивчення з 2027-го. Зокрема, учні зможуть обирати окремі моделі для поглибленого навчання.

Замість звичних уроків – навчання в осередках

Замість звичайних 45-хвилинних уроків у школах також планують проводити окремі навчання в осередках. Для цього виділятимуть один день на місяць. У таких осередках навчатимуться діти з кількох шкіл у межах міста чи району. 

   

  • З вересня 2024-го вже почали викладати «Захист Вітчизни» по-новому. У 10-х класах викладають основи національної безпеки й оборони України, стрілецької підготовки. В 11 класі приділяють більше уваги військовим технологіям, інформаційній війні, домедичній допомозі й захисту цивільного населення в кризових умовах.
  • У реформуванні шкільного курсу «Захист України» брала участь 12-та бригада «Азов». Бійці готують тренерів у сфері теорії воєнного управління за стандартами НАТО. Про реформування шкільного курсу читайте тут.
  • Реалізацію реформи профільної середньої освіти почнуть у 2027-му, щоб індивідуалізувати освіту в старшій школі, забезпечити свободу вибору й наблизити до потреб кожного учня й учениці. Що ще передбачає реформа, читайте тут