Метро на Виноградар коштуватиме на вісім мільярдів гривень дорожче, ніж спершу планували, повідомили в Державній аудиторській службі України. 

Протермінований борг у чотири мільярди гривень, відтермінування будівництва й подорожчання робіт на вісім мільярдів гривень стали результатом «бізнес-схем» недоброчесного підрядника АТ «Київметробуд» і бездіяльності влади міста, зазначають у службі.

Протягом 2018–2019 років «Київметробуд» отримав із бюджету авансові платежі в розмірі 2,59 мільярда гривень, які використовував не за призначенням і не освоїв у визначені договором терміни. Замість того, щоби добудовувати зелену гілку метро, підрядник вклав частину переказаних йому коштів на депозит. До того ж бюджетні кошти використовували на оплату аудиторських, юридичних, консультаційних послуг, страхування фінансових ризиків. Гроші на власне будівництво метро майже не використовували.

Попри це, КП «Київський метрополітен» у грудні 2019-го додатково переказав підряднику майже півтора мільярди гривень, з яких освоїли лише 44 мільйони. Зрештою майже чотири мільярди гривень перетворилися на протерміновану заборгованість.

Тепер будівництво метро на Виноградар коштуватиме у 2,5 раза дорожче. За результатами перерахунку вартість робіт збільшилась на 8 мільярдів гривень – із 5,9 до майже 14 мільярдів. До того ж корегування проєкту будівництва коштуватиме бюджету ще майже 70 мільйонів.

   

«Метро на Виноградар» – умовна назва проєкту будівництва нових станцій київського метро по зеленій гілці від «Сирця» до житлового масиву Виноградар, яке почалось у березні 2019 року. На першому етапі мають побудувати дві станції: «Мостицька» й «Проспект Правди». За договором, будівництво першої черги метро на Виноградар мали завершити до 26 листопада 2021 року.

   

На будівництві метрополітену на Виноградар «відмили» понад 139 мільйонів гривень. Підрядник поклав бюджетні кошти на депозитний рахунок у банк. Упродовж 2019 року комерційна установа отримала близько 139 мільйонів – відсотки від депозиту на суму 1,5 мільярда гривень. Лише у квітні 2024 року кошти постановили повернути місту.

   

Договір на будівництво метро на Виноградар уклали 15 серпня 2024 року. Вартість робіт складає приблизно 14 мільярдів. Загалом на їх виконання виділяють 30 місяців. Наразі на «зеленій» гілці метро побудували правий перегінний тунель протяжністю майже 1250 метрів від станції «Мостицька» до «Сирця». Також завершили будівництво основних конструкцій перегінного вентиляційного вузла, частково облаштували огороджувальні конструкції методом «стіна в ґрунті».

   

«Віледж» зібрав думки, чи треба саме зараз витрачати 14 мільярдів гривень на метро на Виноградар. 

Обкладинка: s.hrynkevych (Facebook)