У харківському метро вперше в історії машиністкою електропотяга працює жінка – 25-річна Анастасія Мазуркова, пише «Суспільне Харків». До 2024 року на цю посаду брали тільки чоловіків, але умови змінили, зокрема, через мобілізацію.

Мазуркова пішла працювати в метрополітен зразу після навчання в університеті. Уже під час повномасштабної війни вступила в технічну школу, щоб опанувати роботу саме машиністки.

Після практичного курсу Мазуркова пройшла теорію й здала фінальний іспит на право управління потягом. Далі – робота в парі з машиністом-наставником, ще один іспит і тільки тоді право на самостійне водіння.

«Багато хто вважає, що ти просто їдеш по тунелю прямо. Звісно, їдеш по тунелю, але труднощі в тому, що ти постійно в напрузі, підвищеній увазі [...] Ми намагаємося працювати, щоб було комфортно», – розповідає Мазуркова.

   

Набір на безкоштовні навчальні курси запустив і київський метрополітен. Взяти участь можуть усі. Навчання триває 26–28 тижнів. Після екзаменів кандидати отримають право працювати машиністами.

На початку червня 2024-го графіки руху потягів на всіх лініях метро змінили через брак кадрів. Серед причин дефіциту – вимушена міграція, специфіка професій і мобілізація. Близько 7% метрополітенівців нині перебувають у лавах Збройних сил України.

обкладинка й фото: Євген Гертнер, «Суспільне Харків»