Повноцінний рух потягів на синій гілці метро між станціями метро «Деміївська» й «Либідська» відновлять 12 вересня, повідомив мер Києва Віталій Кличко.

Усі роботи повністю виконали. Ремонт тривав протягом дев’яти місяців. За цей час підготували будмайданчик, демонтували стару частину тунелю довжиною 27 метрів і побудували нову. З обох сторін тунелю посилили оправу, що примикає до нової ділянки. Уклали нові колії, відновили всі інженерні мережі й налагодили безпекові системи руху потягів.

Також під час ремонту здійснили всі необхідні роботи з гідроізоляції тунельної оправи й хімічного закріплення ґрунтів навколо неї. Загальна вартість робіт склала 383 мільйони гривень, що на 62 мільйони менше за початкову суму.

Як організують рух?

UPD: Інтервал руху потягів метро буде 3-6 хвилин у будні дні та 6-8 хвилин у вихідні. Всі станції «синьої» гілки метрополітену цілодобово працюватимуть як укриття, повідомляють у «Києві Цифровому».

Тимчасові маршрути автобусів 2M, 28Д, 60 та тролейбуса 43K скасовують. Натомість автобус 38 і тролейбус 50 відновлять роботу.

Чому виникла аварія в тунелі?

Паралельно провели експертні дослідження, щоб визначити причини аварії в тунелі. Підтвердили, що її причиною стали окремі помилки на етапі проєктування й неякісне виконання будівельно-монтажних робіт на етапі будівництва цієї ділянки тунелю. 

   

Через підтоплення перегінного тунелю з 9 грудня закрили ділянку між станціями метро «Деміївська» й «Либідська». Тоді влада Києва запустила дублювальні наземні маршрути й «човниковий» рух потягів.

У квітні 2024 року тунель між станціями метро частково розкрили, щоб прискорити роботи. А у червні група компаній «Автострада» завершила демонтаж аварійної ділянки між станціями метро «Деміївська» й «Либідська» та почала укріплення старого тунелю залізобетонною «сорочкою». Тоді також повідомляли, що фахівці дійшли до фінальної стадії робіт у котловані.

У липні фахівці уже почали будувати тунель, в серпні повідомили, що тунель метро біля станції «Деміївська» завершили перебудовувати.

Аварія на «синій» гілці метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» завдала міському бюджету збитків на 138,5 мільйонів гривень. Через підтоплення тунелю начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель та головному інженеру метрополітену оголосили про підозру в службовій недбалості.

Перший пробний поїзд на оновленій ділянці синьої гілки запустили у ніч із 30 на 31 серпня. Фахівці тестували, наскільки безпечно їхати тунелем на різних швидкостях, чи достатньо широка колія, відступи й просадка.

Редакція The Village Україна поспілкувалася з головним інженером проєкту відновлення Ігорем Гелетюком й інфраструктурним оглядачем Павлом Авдокушиним, який бував у пошкодженому тунелі й на будмайданчику над ним. Ми розповідали, що там відбувалося й чому все не так просто, але приводів вважати, що роботи затягнуться на роки, немає.

Обкладинка: КМДА