ЦУМ у співпраці з фондом «Творча спадщина родини Марії Примаченко» й Національним музеєм декоративного мистецтва України прикрасив вітрини в межах осіннього артсезону.

Марія Примаченко асоціювала себе з левом. На першій вітрині зобразили «алегоричний портрет художниці» у вигляді лева «Зьвер Полєски» з автобіографічної книги художниці, яка не була опублікована. На другій вітрині поєднали квіти із сорочки Примаченко, які вона вишивала самостійно, і квіти з картини «Ой ви коні».

Рожева піч у третій вітрині символізує дім художниці, де вона малювала й ростила сина. Ця піч також з’являється в ілюстрації до книги Марії Примаченко «Товче баба мак».

Марія Примаченко почала займатися гончарством під час навчання в майстернях лаври, куда її запросила мистецтвознавиця Тетяна Флору. У четвертій вітрині зобразили розписані тарелі й скульптуру «Крокодил» Примаченко.

На пʼятій вітрині показали репродукцію картини «Мавпа-вершниця», що брала участь на міжнародній виставці декоративного мистецтва в Парижі 1937 року, а також фрагмент картини «Казка».

Марія Примаченко ілюструвала п’ять дитячих книжок: «Ой коники сиваші», «Товче баба мак», «Чорногуз приймає душ», «Що посієш, те й пожнеш» і «Заєць спати захотів», які вийшли у видавництві «Веселка». Елементи з її робіт відтворили на шостій вітрині.

 

 

На сьомій вітрині зобразили Примаченко разом із чорним звіром однойменної картини 1936 року й рослиною з цієї ж роботи.

 

У березні ЦУМ оновив вітрини до весняного сезону й розмістив на них роботи львівського художника Олеся Дереги. За словами Дереги, він надихався людським тілом і паперовою скульптурою – оригамі.