В Україні впровадили Екосистему для надолуження освітніх втрат, яка допоможе школярам наздогнати навчальну програму. 

Приблизно два мільйони українських дітей не мають доступу до офлайн-освіти. За результати дослідження PISA-2022, школярі на дистанційному навчанні відстають від навчальної програми приблизно на півтора-два роки.

Школярі можуть наздогнати навчальну програму за допомогою формату «перевернутий клас», використовуючи штучний інтелект, інтерактивні кейсові уроки й «Убер-Школу». Суть «перевернутого класу» в тому, що учні самостійно опрацьовують матеріал, а вчителі допомагають їм, виконуючи роль ментора. Цей принцип навчання вже використовують у США і ЄС.

Як працює система

Спершу учні й учениці мають пройти тестування на основі штучного інтелекту, яке визначить рівень знань обраного предмета. Потім відповідним кольором визначають теми, які школярі засвоїли добре, а яким ще треба приділити увагу. Діти самостійно вивчатимуть проблемні теми за допомогою інтерактивних уроків на порталі. Знайти інструкцію, як проходити тестування на порталі, можна тут.

Цю систему вже запровадили в Одеській, Миколаївській і Херсонській областях. Згодом цю екосистему планують розширити й на інші школи, зокрема, там, де офлайн-навчання поки що не можливе через безпекові умови. В екосистемі також є модель «Убер-Школа» завдяки якій можна миттєво попросити допомоги учителя онлайн. 

Такий формат навчання – тестування на основі ШІ, самостійне навчання на платформі, спілкування наживо або онлайн з учителем за потреби учнів – запровадили для учнів 9–11 класів з п’яти основних предметів: алгебра, геометрія, історія України, англійська й українська мови. Безкоштовною платформою можуть скористатися всі старшокласники в Україні або за кордоном.

   

Цьогоріч Міносвіти планує повернути 300 тисяч школярів до навчання офлайн у межах стратегії «Школа офлайн». Також поліпшуватимуть якість дистанційної освіти там, де очне навчання не можливе. Також зменшили навантаження для українських дітей за кордоном. 

Фото й обкладинка: Асоціація інноваційної та цифрової освіти