На оновленій ділянці синьої гілки метро, між станціями «Либідською» та «Деміївською», запустили перший пробний поїзд у ніч з 30 на 31 серпня. 

Фацівці тестували, наскільки безпечно їхати тунелем на різних швидкостях, чи достатньо широка колія, відступи й просадка. Перед запуском пробного поїзда на ділянці уже проклали всі кабельні мережі електропостачання, сигналізації та зв’язку. Також підключили контактну рейку, через яку йде живлення для руху поїздів, й систему безпеки руху поїздів.

Далі в нічний час ще раз перевірятимуть, як працюють усі системи, щоб повноцінно відновити рух поїздів для пасажирів. Це планують зробити уже найближчими тижнями. 

   

Через підтоплення перегінного тунелю з 9 грудня закрили ділянку між станціями метро «Деміївська» й «Либідська». Тоді влада Києва запустила дублювальні наземні маршрути й «човниковий» рух потягів.

У квітні 2024 року тунель між станціями метро частково розкрили, щоб прискорити роботи. А у червні група компаній «Автострада» завершила демонтаж аварійної ділянки між станціями метро «Деміївська» й «Либідська» та почала укріплення старого тунелю залізобетонною «сорочкою». Тоді також повідомляли, що фахівці дійшли до фінальної стадії робіт у котловані.

У липні фахівці уже почали будувати тунель, в серпні повідомили, що тунель метро біля станції «Деміївська» завершили перебудовувати.

Аварія на «синій» гілці метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» завдала міському бюджету збитків на 138,5 мільйонів гривень. Через підтоплення тунелю начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель та головному інженеру метрополітену оголосили про підозру в службовій недбалості.

Редакція The Village Україна поспілкувалася з головним інженером проєкту відновлення Ігорем Гелетюком й інфраструктурним оглядачем Павлом Авдокушиним, який бував у пошкодженому тунелі й на будмайданчику над ним. Ми розповідали, що там відбувалося й чому все не так просто, але приводів вважати, що роботи затягнуться на роки, немає.

Обкладинка й фото: КМДА