КП «Київський метрополітен» уклав договір на продовження робіт із будівництва «зеленої» гілки метрополітену на Виноградар з ТОВ «Група компаній «Автострада».

Наразі оформлюють усі дозвільні документи і передають будмайданчик підрядній організацій. Після цього почнуть будівництво. У межах тендеру компанія має завершити першу чергу будівництва з двома станціями «Мостицька» та «Проспект Правди».

Вартість робіт складає 13 мільярдів 785 мільйонів гривень. На їх виконання виділяють 30 місяців, тобто будівництво мають закінчити до кінця 2027 року. 

Наразі на «зеленій» гілці метро побудували правий перегінний тунель протяжністю майже 1250 метрів від станції «Мостицька» до «Сирця». Також завершили будівництво основних конструкцій перегінного вентиляційного вузла, частково облаштували огороджувальні конструкції методом «стіна в ґрунті».

«Київський метрополітен» розірвав договір на будівництво лінії метро з АТ «Київметробуд» у грудні 2023 року. Підрядник не вкладався в терміни виконання робіт. Також метрополітен у суді вимагає стягнути частину попередньої оплати, використання якої не підтвердили відповідними актами виконаних робіт.

   

«Метро на Виноградар» – умовна назва проєкту будівництва нових станцій київського метро по зеленій гілці від «Сирця» до житлового масиву Виноградар, яке почалось у березні 2019 року. На першому етапі мають побудувати дві станції: «Мостицька» й «Проспект Правди». За договором, будівництво першої черги метро на Виноградар мали завершити до 26 листопада 2021 року.

Генпідрядник «Київметробуд» попросив через суд перенести термін завершення першої черги робіт із листопада 2021 року на травень 2023 року. Він пояснив, що не може виконати роботи через локдауни.

Попри повідомлення про сповільнення робіт, міський голова Віталій Кличко продовжував стверджувати, що принаймні одну станцію відкриють до кінця 2021 року. У січні 2023 року замовили корегування проєкту метро за 70 мільйонів, а в грудні того ж року розірвали договір із «Київметробудом».

На будівництві метрополітену на Виноградар «відмили» більш як 139 мільйонів гривень. Підрядник поклав бюджетні кошти на депозитний рахунок у банк. Упродовж 2019 року комерційна установа отримала близько 139 мільйонів – відсотки від депозиту на суму 1,5 мільярда гривень. Лише у квітні 2024 року кошти постановили повернути місту.

The Village Україна зібрав думки, чи треба саме зараз витрачати 14 мільярдів гривень на метро на Виноградар. Скільки ж коштує метро на Виноградар, читайте тут

Обкладинка: Сергій Гринкевич