Кияни просять не будувати паркінг на Прирічній, а облаштували його на іншій вулиці, ідеться в петиції на сайті Київради, яка зібрала понад 6 тисяч необхідних голосів. 

Автор петиції зазначає, що після того, як відкрили зону відпочинку на Оболонському острові, для мешканців будинків на початку проспекту Івасюка й відвідувачів острова не вистачає місць для паркування. Він вважає, що найгостріше це відчувається саме на в’їзді в Оболонський район, бо там розташований парк «Наталка», міст-хвиля й нова рекреаційна зона. 

Окрім того, каже, що ще у квітні 2023 року громада Оболоні надсилала міському голові чотири варіанти альтернативних місць для паркінгу, утім досі влада нічого не зробила. А деякі з цих локацій хочуть віддати під забудову: на проспекті Івасюка, 2, планують будівництво торговельного комплексу з АЗС.

«Питання організації легальних паркомісць там, де є потреба, не тільки ігнорують, але й готують ще більш щільну забудову», – вважає автор петиції. 

Що пропонують натомість?

  • замість АЗС на проспекті Володимира Івасюка, 2, побудувати багаторівневий паркінг;
  • опрацювати нові альтернативні місця для зон паркування, зокрема на проспекті Івасюка, 12-Г, що між «Сільпо» й McDonalds, а також перед Інститутом гідробіології;
  • скасувати розпорядження щодо будівництва підземно-наземного паркінгу на вулиці Прирічній;
  • хахистити косу затоки Собаче Гирло від капітальної забудови й зробити її частиною ландшафтного заказника місцевого значення «Затока «Наталка».

   

Наприкінці березня 2023 року стало відомо, що на вулиці Прирічній КМДА хоче збудувати трирівневий паркінг на 720 автівок і виділить для цього з місцевого бюджету 120 мільйонів гривень. У громадській ініціативі «Пасажири Києва» будівництво паркінгу раніше назвали «надзвичайно дорогим проєктом» і поставили його доцільність під сумнів.

Активісти додають, що майбутній багаторівневий паркінг буде розташований у зоні регулярного підтоплення й уже назвали його «аквапаркінгом».

Крім цього, навесні на вулиці Прирічній незаконно вирубали здорові дерева, імовірно, щоб облаштувати проїзд до мегапаркінгу. У КМДА це заперечили й заявили, що дерева були аварійними і їх прибрали ще в січні.

Попри те, що петиція проти будівництва паркінгу набрала необхідні 6 тисяч голосів, голова КМДА Кличко відмовлятися від проєкту не планує. Ба більше, він вважає, що «є гостра потреба» в таких паркінгах і в інших районах Києва, а отже, місто їх будуватиме.

Разом із фахівцями й громадськими активістами ми зібрали десять варіантів, як Київ може використати бюджетні 120 мільйонів гривень із більшою користю для містян.

Обкладинка й фото: Гліб Антоненко