Розпорядження КМДА, яким затверджено новий проєкт будівництва метро на Виноградар, у вільному доступі немає. Редакція The Village Україна просила міську адміністрацію ознайомитися з документом, але прохання проігнорували.

«Незрозуміло, яка сукупна вартість всього обʼєкта. На добудову виділили 14 мільярдів гривень. Але ж частину вже збудували. За неї уплатили 4 мільярди гривень, із яких велика частина – це аванси. На скільки грошей дійсно виконали робіт, нам невідомо», – пояснює транспортний аналітик Олександр Рак у коментарі The Village Україна. 

Коли запускали будівництво метро на Виноградар, то вартість першої черги оцінили в 6,3 мільярда гривень. Саме така сума закладена в проєкті, затвердженому розпорядженням КМДА у 2018 році. Зараз КМДА передбачає майже 14 мільярдів лише на добудову метро. Причому тендер оголошували на 13,96 мільярда гривень, а «Автострада» зголосилася виконати роботи 13,79 мільярда. 

Ми запитали в КМДА, на скільки з 4 мільярдів гривень «Київметробуд» виконав робіт. На це отримали відповідь, що «виконано значний обсяг будівельних робіт», але вони тільки частково оформлені відповідними актами. Частково – це лише на 44 мільйони гривень.  

«На сьогодні загальну вартість виконаних робіт визначає експертна установа в судовому порядку з огляду на ненадання підрядною організацією повного обсягу актів виконаних робіт», – уточнили в КМДА.

У реєстрі судових рішень можна знайти ухвалу Господарського суду Києва. Згідно з нею, «Київський метрополітен» хоче стягнути з «Київметробуду» 1,88 мільярда гривень. Якщо відняти цю суму від суми авансових платежів, виходить, за оцінкою КМДА, «Київметробуд» виконав робіт на 2,12 мільярда гривень. Тоді сукупна вартість будівництва першої черги метро на Виноградар становить близько 16 мільярдів гривень (або 358 мільйонів євро за чинним курсом). Шість років тому вартість у євро була 195 мільйонів, тобто вона зросла на 163 мільйони, або майже на 84%.

«Дуже дивно, що навіть у валюті збільшилася вартість. Ми, звичайно, не бачимо проєктних рішень, доволі складно оцінювати. Важливо розібратися, чому так сталося», – каже Рак.

   

Дві нові станції зеленої гілки планували відкрити у 2021 році, але через пандемію ковіду, а потім війну будівництво зупинилося. Тепер КМДА довірила обʼєкт новому підряднику. Завершити першу чергу метро на Виноградар мають наприкінці 2026 року. The Village Україна пояснювали, чи доречно повертатися до такого масштабного проєкту під час повномасштабної війни і що кажуть у КМДА.