Відновлювальні роботи синьої гілки метро між станціями «Деміївська» й «Либідська» вже на завершальному етапі, повідомив мер міста Віталій Кличко. 

Фахівці укріпили конструкції тунелю, здійснили хімічне укріплення ґрунтів й облаштували водопонижувальні свердловини. Також розробили котлован із трьома ярусами кріплення. 

Наразі тривають роботи з посилення тунельної оправи й облаштування гідроізоляції тунелю. Уже закінчують зведення нової частини тунелю. Зокрема, побудували 27 метрів конструкції й посилили ділянки, що прилягають до неї з обох боків.

Ремонтники також замінюють усі комунікації й укладають нове рейкове полотно. На поверхні над тунелем почали роботи з благоустрою. Перед повноцінним відновленням руху, яке планують на початок осені, проведуть тестові пуски потягів. 

   

Через підтоплення перегінного тунелю з 9 грудня закрили ділянку між станціями метро «Деміївська» й «Либідська». Тоді влада Києва запустила дублювальні наземні маршрути, а також «човниковий» рух потягів.

Рух потягів на шести станціях синьої гілки метро обіцяли відновити влітку. Тунель між станціями метро частково розкрили у квітні 2024 року, щоб прискорити роботи. У червні 2024 року група компаній «Автострада» завершила демонтаж аварійної ділянки між станціями метро «Деміївська» й «Либідська» та почала укріплення старого тунелю залізобетонною «сорочкою».

Тоді також повідомляли, що фахівці дійшли до фінальної стадії робіт у котловані, зокрема демонтували верхню частину тунелю й почали демонтаж останніх елементів його споруди.

А у липні уже почали будувати тунель. Це означає, що там уже є підготовлена основа, яка опирається на стабільний ґрунт. Який вигляд має тунель метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» зараз, можна переглянути за посиланням

Аварія на «синій» гілці метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» завдала міському бюджету збитків на 138,5 мільйонів гривень. Через підтоплення тунелю начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель та головному інженеру метрополітену оголосили про підозру в службовій недбалості.

Редакція The Village Україна поспілкувалася з головним інженером проєкту відновлення Ігорем Гелетюком й інфраструктурним оглядачем Павлом Авдокушиним, який бував у пошкодженому тунелі й на будмайданчику над ним. Ми розповідали, що там відбувалося й чому все не так просто, але приводів вважати, що роботи затягнуться на роки, немає.

Фото й обкладинка: Віталій Кличко