Держслужба з питань праці не проводила перевідок київського атракціону через Дніпро з 2020 року, про це пише «Економічна правда».

Раніше моніторинг за діяльністю атракціонів здійснювала Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки. Проте у 2015 році цю структуру ліквідували, а її повноваження передали до новоствореної Державної служби з питань праці.

Дозвіл на використання атракціону Держпраці видає після заяви та висновку технічного огляду. Огляд мають проводити експертні організації, найняті компанією-експлуатантом. Згідно з процедурою сертифікації, атракціон потрібно тестувати вдвічі важчим вантажем від заявлених характеристик.

Крім того, експертна організація має проводити щорічну перевірку перед початком кожного нового сезону. Проте з 2020 року перевірки не проводили спершу через карантин, а потім через воєнний стан. «Фактично, з 2020 року планові державні перевірки не здійснюються», – кажуть в «Економічній правді».

Зазначають, що позапланові перевірки можна провести на підставі звернення Кабінету міністрів, працівника підприємства, повідомлення про аварію або нещасний випадок чи на виконання приписів, які видавались за результатами планових перевірок.

Журналісти кажуть, що за інформацією, яку повідомили в Держпраці, тролей біля Пішохідного мосту у Києві отримав дозвіл на діяльність попри те, що жодної планової або позапланової перевірки атракціону не проводили.

Позапланову перевірку не провели навіть після аварії на атракціоні 21 липня, оскільки компанія «Активна країна» не надала інформацію про цей випадок, зазначають журналісти.

Державна служба з питань праці зможе провести позапланову перевірку та розпочати процес притягнення до відповідальності після того, як отримає інформацією про власників тролея. За цими даними звернулись до Національної поліції.

 

В липні у центрі Києва обірвалася канатна дорога через Дніпро, що розташована біля Пішохідного мосту на Труханів острів. Під час аварії на атракціоні перебував хлопець, який упав у воду. Вранці наступного дня повідомили, що знайшли тіло хлопця під час обстеження дна річки.

Правоохоронці у межах відкритих проваджень допитали директора атракціону та персонал і вилучили службові документи, щоб визначити причини і наслідки порушення вимог безпеки життя та охорони праці на атракціоні.

Досудове розслідування проводять за двома статтями Кримінального кодексу України: порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, що спричинило загибель людини, а також службова недбалість.

У прокуратурі Києва кажуть, що намагалися зупинити роботу атракціону в 2021 році. Зокрема, зверталися до суду з позовом скасувати розпорядження КМДА, згідно з яким у конкурсі на облаштування атракціону перемогла компанія без досвіду реалізації таких проєктів та експлуатації атракціонів подібного типу. Проте в задоволенні позову відмовили.

Водночас у КМДА зазначають, що у 2021 році прокуратура через суд оскаржувала результати інвестиційного конкурсу, але не намагалася скасувати роботу самого атракціону. У КМДА додали, що атракціон на той момент ще «не існував як такий».

ФОТО: поліція Києва