Аварійну ситуацію на перегоні між станціями метро «Деміївська» – «Либідська» спричинили неякісні проєктні рішення і неякісні будівельні роботи у процесі спорудження ділянки тунелю, повідомляють у КМДА із посиланням на проведену експертизу.

Експерти Науково-дослідної судово-експертної установи провели комплексні та лабораторні дослідження і встановили остаточні порушення:

  • оправа тунелю згідно з проєктом повинна експлуатуватися при значно меншому рівні ґрунтових вод;
  • оправу тунелю побудували неякісно з порушення допусків монтажу кілець;
  • жорсткість тунелю нижча, ніж проєктна через застосування стінових блоків замість лоткових (зменшена товщина та відсутність ребер).

Лабораторні дослідження також підтвердили грубі порушення через відсутністю хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю. Водночас правоохоронні органи не надали інформацію про проведення таких досліджень.

Результати експертизи передадуть до правоохоронних органів у межах порушеної кримінальної справи у встановленому законодавством порядку.

   

Через підтоплення перегінного тунелю з 9 грудня закрили ділянку між станціями метро «Деміївська» й «Либідська». Тоді влада Києва запустила дублювальні наземні маршрути, а також «човниковий» рух потягів.

Рух потягів на шести станціях синьої гілки метро обіцяли відновити влітку. Тунель між станціями метро частково розкрили у квітні 2024 року, щоб прискорити роботи. У червні 2024 року група компаній «Автострада» завершила демонтаж аварійної ділянки між станціями метро «Деміївська» й «Либідська» та почала укріплення старого тунелю залізобетонною «сорочкою».

Тоді також повідомляли, що фахівці дійшли до фінальної стадії робіт у котловані, зокрема демонтували верхню частину тунелю й почали демонтаж останніх елементів його споруди.

А у липні уже почали будувати тунель. Це означає, що там уже є підготовлена основа, яка опирається на стабільний ґрунт. Який вигляд має тунель метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» зараз, можна переглянути за посиланням

Аварія на «синій» гілці метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» завдала міському бюджету збитків на 138,5 мільйонів гривень. Через підтоплення тунелю начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель та головному інженеру метрополітену оголосили про підозру в службовій недбалості.

Редакція The Village Україна поспілкувалася з головним інженером проєкту відновлення Ігорем Гелетюком й інфраструктурним оглядачем Павлом Авдокушиним, який бував у пошкодженому тунелі й на будмайданчику над ним. Ми розповідали, що там відбувалося й чому все не так просто, але приводів вважати, що роботи затягнуться на роки, немає.

обкладинка: Київська міська прокуратура