Аварія на «синій» гілці метро, між станціями «Деміївська» та «Либідська», завдала збитків міському бюджету на понад 138,5 мільйонів гривень, пише Київська міська прокуратура.

Окрім того, за період з грудня 2023 року до березня 2024 року, «Київський метрополітен» через закриття станцій недоотримав майже 26 мільйонів гривень доходу. Ці суми не є остаточними та можуть бути змінені, оскільки ремонт тунелю ще триває.

Через підтоплення тунелю посадовцям метрополітену повідомили про підозру в службовій недбалості, що призвела до тяжких наслідків. Таку підозру отримали начальник служби колії, тунельних споруд і будівель та головний інженер (частина 2 статті 367 КК України).

Згідно з досудовим розслідуванням вони не проводили огляд тунелів, обстеження та спостереження за ослабленими конструкціями та спорудами. Через це вода потрапила до тунелю, з'явилися утворення (сталактити) й була порушена цілісність гідроізоляції тунелю метро протягом тривалого часу. 

Станом на зараз до суду готують клопотання щодо запобіжних заходів у вигляді цілодобово домашнього арешту та відсторонення від займаних посад. Санкція статті передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 5 років без права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років. Також можливий штраф від 250 до 750 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.

Під час слідства встановлюють та збирають докази й щодо інших посадовців КП «Київський метрополітен» та КМДА, службова недбалість яких призвела до таких наслідків. 

   

Через підтоплення перегінного тунелю з 9 грудня закрили ділянку між станціями метро «Деміївська» й «Либідська». Тоді влада Києва запустила дублювальні наземні маршрути, а також «човниковий» рух потягів.

Рух потягів на шести станціях синьої гілки метро обіцяли відновити влітку. Тунель між станціями метро частково розкрили у квітні 2024 року, щоб прискорити роботи. У червні 2024 року група компаній «Автострада» завершила демонтаж аварійної ділянки між станціями метро «Деміївська» й «Либідська» та почала укріплення старого тунелю залізобетонною «сорочкою».

Тоді також повідомляли, що фахівці дійшли до фінальної стадії робіт у котловані, зокрема демонтували верхню частину тунелю й почали демонтаж останніх елементів його споруди.

А у липні уже почали будувати тунель. Це означає, що там уже є підготовлена основа, яка опирається на стабільний ґрунт. Який вигляд має тунель метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» зараз, можна переглянути за посиланням

Редакція The Village Україна поспілкувалася з головним інженером проєкту відновлення Ігорем Гелетюком й інфраструктурним оглядачем Павлом Авдокушиним, який бував у пошкодженому тунелі й на будмайданчику над ним. Ми розповідали, що там відбувалося й чому все не так просто, але приводів вважати, що роботи затягнуться на роки, немає.

Обкладинка й фото: Київська міська прокуратура