Аварія на синій гілці метро завдала збитків на понад 138 млн. Керівництву оголосили про підозру
Аварія на «синій» гілці метро, між станціями «Деміївська» та «Либідська», завдала збитків міському бюджету на понад 138,5 мільйонів гривень, пише Київська міська прокуратура.
Окрім того, за період з грудня 2023 року до березня 2024 року, «Київський метрополітен» через закриття станцій недоотримав майже 26 мільйонів гривень доходу. Ці суми не є остаточними та можуть бути змінені, оскільки ремонт тунелю ще триває.
Через підтоплення тунелю посадовцям метрополітену повідомили про підозру в службовій недбалості, що призвела до тяжких наслідків. Таку підозру отримали начальник служби колії, тунельних споруд і будівель та головний інженер (частина 2 статті 367 КК України).
Згідно з досудовим розслідуванням вони не проводили огляд тунелів, обстеження та спостереження за ослабленими конструкціями та спорудами. Через це вода потрапила до тунелю, з'явилися утворення (сталактити) й була порушена цілісність гідроізоляції тунелю метро протягом тривалого часу.
Станом на зараз до суду готують клопотання щодо запобіжних заходів у вигляді цілодобово домашнього арешту та відсторонення від займаних посад. Санкція статті передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 5 років без права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років. Також можливий штраф від 250 до 750 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.
Під час слідства встановлюють та збирають докази й щодо інших посадовців КП «Київський метрополітен» та КМДА, службова недбалість яких призвела до таких наслідків.
Через підтоплення перегінного тунелю з 9 грудня закрили ділянку між станціями метро «Деміївська» й «Либідська». Тоді влада Києва запустила дублювальні наземні маршрути, а також «човниковий» рух потягів.
Рух потягів на шести станціях синьої гілки метро обіцяли відновити влітку. Тунель між станціями метро частково розкрили у квітні 2024 року, щоб прискорити роботи. У червні 2024 року група компаній «Автострада» завершила демонтаж аварійної ділянки між станціями метро «Деміївська» й «Либідська» та почала укріплення старого тунелю залізобетонною «сорочкою».
Тоді також повідомляли, що фахівці дійшли до фінальної стадії робіт у котловані, зокрема демонтували верхню частину тунелю й почали демонтаж останніх елементів його споруди.
А у липні уже почали будувати тунель. Це означає, що там уже є підготовлена основа, яка опирається на стабільний ґрунт. Який вигляд має тунель метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» зараз, можна переглянути за посиланням.
Редакція The Village Україна поспілкувалася з головним інженером проєкту відновлення Ігорем Гелетюком й інфраструктурним оглядачем Павлом Авдокушиним, який бував у пошкодженому тунелі й на будмайданчику над ним. Ми розповідали, що там відбувалося й чому все не так просто, але приводів вважати, що роботи затягнуться на роки, немає.
Обкладинка й фото: Київська міська прокуратура