Кияни закликають облаштувати безперебійну роботу фунікулера й здійснити реконструкцію комплексу
На сайті Київради зареєстрували петицію щодо забезпечення безперебійної роботи фунікулера й капітальної реконструкції комплексу.
Автори петиції зазначають, що фунікулер вважається пам’яткою архітектури і є найбільш безпечним столичним транспортом, який щодня використовують від 10 до 15 тисяч пасажирів. Проте він часто не функціонує, зокрема через технічні несправності, які не залежать від дефіциту енергопостачання.
«Щоліта, під час туристичного сезону, у столиці фунікулер закривають на щорічний плановий ремонт, який триває не менше місяця, після якого зупинення транспорту з різних причин продовжуються з незмінною регулярністю», – зазначають у петиції.
Кияни закликають провести капітальну реконструкцію всього комплексу, а саме: інтер’єру й вестибюля верхньої та нижньої станцій, виготовити нові вагони із системою кондиціонування й освітлення, облаштувати огорожу несучої естакади тощо.
Крім того, останні місяці рух транспорту зупиняють через відсутність енергоживлення. Відповідну проблему можна вирішити, оскільки фунікулер використовує маятникову схему роботи з потужністю тягового двигуна 100 кВт (тяговий двигун тролейбуса). У такій системі двигун витрачає енергію лише на переміщення різниці ваги двох по-різному наповнених пасажирами вагонів, а також на подолання сили тертя, кажуть автори петиції.
«Пасажири Києва» зазначають, що підстанція фунікулера має окреме від інших споживачів живлення високою напругою від розподільчих пунктів ДТЕК і тому могла б не відключатися від живлення.
«Зважаючи на досить не значне споживання, це не мало б суттєвого впливу на час відключень інших споживачів, натомість забезпечувало б стабільну роботу громадського транспорту», – кажуть «Пасажири Києва».
Київський фунікулер, який відкрили в 1905 році, складається з двох станцій. Він з’єднує історичне Верхнє місто й Поділ. Щороку фунікулер перевозить до 2,8 мільйона пасажирів. Востаннє генеральну реконструкцію проводили ще в 1984 році, тоді замінили вагони й збудували нові вестибюлі станцій.
У 2019 році КМДА планувала закупити дві кабіни фунікулера в австрійської компанії, проте угода не відбулася. У 2021-му кабіни й обладнання до фунікулера хотіли купити спільно з Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) за 6,5 мільйона євро, однак угода також зірвалася.
Фунікулер зачиняли на щорічний плановий ремонт у липні 2023 року. Ремонт тривав до 22 серпня. За цей час там провели скорочення троса, обстежили контактну мережу, частково замінили шпали.
У грудні 2023 року стало відомо, що КМДА планує закупити дві кабіни фунікулера й відреставрувати нижню станцію на вулиці Петра Сагайдачного. Відповідні зміни заклали в Міську цільову програму розвитку транспортної інфраструктури на 2024–2025 роки.
Фото: КП «Київпастранс»