Керівництво київського метрополітену відмовляє жінок працювати машиністками потяга попри оголошений набір, розповіла Ніно Назарова, яку запросили на співбесіду.

На співбесіду запросили 20 жінок, однак прийшли лише троє, «чоловіків сьогодні не запрошували». Кандидаткам провели екскурсію в кабіні машиніста по синій гілці метро й розповіли необхідну інформацію. Опісля начальник сказав, що він не планує брати жінок на роботу, хоча чоловіків мобілізують, тож працювати немає кому. 

Співбесіду й екскурсію треба було провести, бо «так сказали зверху». Начальник чітко сказав, що віддасть перевагу чоловікам, якщо ті прийдуть. За словами Ніно, начальник не братиме жінок на роботу, бо:

  • «жінки не можуть вчити фізику й механіку»;
  • «жінок немає, де класти спати в нічні зміни»;
  • «він особисто не може вчити жінок»;
  • «він не може матюкати жінок»;
  • «жінки не можуть у кабіну залізти».

«Усі мої згадування фізики були марні, ніхто нічого не питав, ніяких схем не читали, тільки сказали, що їх треба знати», – додала жінка. Хоча в неї запитали, чи є діти й чоловік.

Ніно вирішила прийти, щоб «підтримати країну, оскільки інтервали між потягами вже збільшили й метро потребує людей». Однак Назарова впевнена, що її не візьмуть на навчання й роботу, особливо після розголосу. «Можливо, на іншій гілці дівчатам здасться», – каже жінка.

   

Напередодні КП «Київський метрополітен» запустив набір на безкоштовні навчальні курси. Навчання триватиме 26–28 тижнів, учасники отримають стипендію приблизно 8000–8500 гривень. Після завершення курсів, кандидати отримають посвідчення на право керування електропотягом і зможуть працювати в метрополітені.

   

На початку червня графіки руху потягів на всіх лініях метро змінили через брак кадрів. Серед причин дефіциту кадрів є вимушена міграція, специфіка професій і мобілізація. Близько 7% метрополітенівців нині перебувають у лавах Збройних сил України.