Чи можливе будівництво метро в Сумах, розрахував архітектор спільноти «Суми майбутнього» Юрій Леонець, повідомляє «Цукр».

Побудувати метро в Сумах реально, однак потрібне фінансування, зазначає архітектор. У проєкті передбачають три гілки: Новомістенська, Промислова й Косівщинська. 

У центрі міста можна було б закладати глибинні станції. У передмісті станції будуть неглибокі, «бо там широкі вулиці». Відстань між станціями може становити приблизно 900 метрів, на деяких ділянках – до 2,5 кілометра.

Ідея для метро в Сумах виникла випадково, під час прогулянки по Харкову, каже архітектор. «Спробував прокласти умовні лінії й станцї та зрозумів, що за розміром Суми достатньо великі для метро», – каже Леонець. 

Архітектор зазначає, що треба будівельний стандарт (ДБН), який стосується метрополітенів. Згідно з документом, метро можна будувати лише в містах-мільйонниках. «Однак досвід Європи показує, що це не так: Ренн у Франції – 225 тисяч населення, Більбао в Іспанії – 330 тисяч, Брешія в Італії – 175 тисяч». 

Юрій Леонець презентував свій проєкт на захисті диплома бакалавра. Ескіз концепції архітектор розробляв протягом року. Леонець планує просувати ідею будівництва в Сумах після закінчення магістратури.

   

Напередодні спільнота «Суми майбутнього» розробила концепцію відновлення набережної Псла. Проєкт набережної передбачає інклюзивні пішохідні доріжки, ліхтарі, зони відпочинку й для настільних ігор, паркінг, пірс, альтанки, майданчик для вигулу собак, мистецький простір і громадські інклюзивні вбиральні.

Обкладинка, фото й відео: Юрій Леонець